نوسانات اخیربازارهای کلان اقتصادی همچون ارز، بورس و طلا، باعث ایجاد بارقه های امید در بخش مسکن شده و بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت و افزایش تعداد معاملات را در این بازار پیش بینی می کنند. لزوم توسعه ابزارهای تامین مالی در بخش خرید مسکن؛
نوسانات اخیربازارهای کلان اقتصادی همچون ارز، بورس و طلا، باعث ایجاد بارقه های امید در بخش مسکن شده و بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت و افزایش تعداد معاملات را در این بازار پیش بینی می کنند. این مهم در شرایطی در حال روی دادن است که تعداد واحدهای آماده عرضه بیشتر از تقاضا است. این شرایط ناموزون، نشان دهنده کاهش چشمگیر توان خرید مردم است که باید با سرعت اصلاح شود.
در ماههای اخیر تمام کالاهای اساسی با افزایش ناباورانه قیمت مواجه شدند که پرچم دار این گرانی را می توان بازار مسکن عنوان کرد. این بخش که مدت زیادی است در رکود به سر می برد و این زمان زیاد باعث شده ساخت وساز افت شدیدی داشته باشد، با مشکل گرانی بیش از حد مصالح و قیمت زمین مواجه شده است. از سوی دیگر تعداد تقاضا متناسب با تعداد واحدها نیست که به دلیل کاهش توان مالی مردم برای خرید خانه، این مهم از تعاد..

5fbe5d7471cd8_2020-11-25_17-04 نوسانات اخیربازارهای کلان اقتصادی همچون ارز، بورس و طلا، باعث ایجاد بارقه های امید در بخش مسکن شده و بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت و افزایش تعداد معاملات را در این بازار پیش بینی می کنند.

لزوم توسعه ابزارهای تامین مالی در بخش خرید مسکن؛

نوسانات اخیربازارهای کلان اقتصادی همچون ارز، بورس و طلا، باعث ایجاد بارقه های امید در بخش مسکن شده و بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت و افزایش تعداد معاملات را در این بازار پیش بینی می کنند. این مهم در شرایطی در حال روی دادن است که تعداد واحدهای آماده عرضه بیشتر از تقاضا است. این شرایط ناموزون، نشان دهنده کاهش چشمگیر توان خرید مردم است که باید با سرعت اصلاح شود.

در ماههای اخیر تمام کالاهای اساسی با افزایش ناباورانه قیمت مواجه شدند که پرچم دار این گرانی را می توان بازار مسکن عنوان کرد. این بخش که مدت زیادی است در رکود به سر می برد و این زمان زیاد باعث شده ساخت وساز افت شدیدی داشته باشد، با مشکل گرانی بیش از حد مصالح و قیمت زمین مواجه شده است. از سوی دیگر تعداد تقاضا متناسب با تعداد واحدها نیست که به دلیل کاهش توان مالی مردم برای خرید خانه، این مهم از تعادل خارج شده و خریدار واقعی در این بخش وجود ندارد.

روش های تامین مالی خرید مسکن باید بروزرسانی شود؛

گفتنی است ساماندهی این بخش باید با توسعه ابزارهای تامین مالی خرید مسکن و راه اندازی لیزینگ بلندمدت و کم بهره، اتفاق بی افتد و همزمان سیاستهای محرک برای افزایش ساخت و ساز نیز دردستور کار قرار گیرد. شایان ذکر است راه اندازی این ابزار و خدمات، مدتهاست که توسط متولیان سیاستگذار این بخش مطرح می شود، منتها تا به مرحله اجرا برسد موانع متعددی کارایی و عملیاتی شدن این طرح ها را به چالش می کشد.

یکی از این طرح ها پیش فروش مسکن است که قوانین دست و پا گیر، تمایل سرمایه گذاران و مالکان را برای واگذاری املاک خود با این روش از بین برده و مردم و پیمانکاران را از استفاده از این ابزار بسیار کاربردی محروم ساخته است. لیزینگ مسکن نیز به همین صورت با اعمال قوانینی همچون ممناعت از ورود شرکت های دولتی به این پروسه و نرخ تورم بالا در کشور، کارایی درستی ندارد که در نهایت مردم را از خانه دار شدن دورتر کرده است. این درحالی است که لیزینگ های بلند مدت دولتی، مدتهاست در کشورهای توسعه یافته که اقتصاد پویایی دارند، به عنوان بهترین راهکار تامین مالی و خانه دار کردن مردم مورد استفاده قرار گرفته است.

همکاری همه دستگاه ها، لازمه توسعه بخش مسکن است؛

لازم به ذکر است راه اندازی و ساماندهی این ابزارها در کشور ما نیز مقدور است و فقط کافی است با جدیت و تلاش تمام دستگاهها، این مهم به ثمر برسد. گفتنی است بازار سرمایه کشورما، ظرفیت های بالایی برای راه اندازی و پشتیبانی این بخش دارد و به طورحتم متولیان این بخش، با به کارگیری و تلفیق ابزارهای مالی بورسی برای توسعه بازار مسکن موافق هستند.

گفتنی است تمام این بخشها با ایجاد بازاری شفاف و پویا به شرایط ایده آل می رسند. بازاری که مدتهاست در بخش فروش توانسته به این مهم دست یابد و معاملات مسکن را برای مردم و مشاورین املاک آسان و سریع کرده است. این مهم را سامانه دانش بنیان اینپین با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی دنیا، یعنی هوش مصنوعی ایجاد کرده و توانسته با برنامه ریزی و توسعه روزافزون ابزارهای خود، دستاوردهای متعددی برای تمام فعالان این بخش به همراه بی آورد.

توسعه فعالیت مشاورین املاک، همسو با رفع نیاز ملکی مردم در اینپین؛

به این صورت مردم و اهالی صنف مشاورین املاک در بستری شفاف به فعالیت ملکی خود می پردازند که علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت معاملات ملکی، توسعه فعالیت مشاورین املاک را به همراه داشته و از همه مهمتر، اعتماد مردم را به این صنف افزایش داده است. یکی از ابزارهای این سامانه به طوری است که متقاضیان خرید یا اجاره، با ورود به اپلیکیشن یا سایت اینپین، مشخصات ملک مورد نظر خود را با جزئیات وارد کرده و فایل هایی که با سلایق و نیازهایشان همسو است را مشاهده می کنند. همچنین این مشخصات برای تمام مشاورین املاک محدوده مورد نظر متقاضی ارسال می شود تا به محض دریافت فایلهای نزدیک به آن، متقاضی را باخبر کند. به این طریق کاربر به راحت ترین روش ممکن به خانه رویایی خود می رسد.

گفتنی است کاربران اینپین، هنگام جستجوی ملکی، مشاورین املاک معتبر و متخصص هر منطقه را مشاهده می کنند و مشاوری که رزومه و فایلهای در اختیارش، نظر کاربر را جلب کند را انتخاب کرده و در ادامه فرآیند انجام معامله، با آن مشاور در ارتباط هستند. همچنین این سامانه دانش بنیان با افزایش آگاهی مردم نسبت به محله های مختلف، انتخاب را برای کاربران آسان تر کرده تا متقاضی برای شناخت آن محله نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشد. در این راستا در ادامه این مطلب مشخصات سکونت در سازمان آب را مطالعه می کنید.

سازمان آب محله ای آرام در قلب مراکز تجاری تهران؛

در مرکز منطقه ۵ تهران که بسیاری از مجتمع های تجاری غرب تهران در آنجا قرار دارد، یک خیابان طویل به نام سازمان آب میزبان ساکنین زیادی است که با وجود تردد و شلوغی زیاد اطرافش، محله مناسبی برای سکونت به شمار می رود. چراکه اکثر منازل مسکونی این محله در کوچه های خلوتی است که نیاز نیست برای رسیدن به مراکز تجاری از آنها عبورکرد و تا حدی که بتوان آسایش و آرامش سکونت را تجربه کرد، خلوت است. از این رو مدتی است تعداد متقاضی خرید آپارتمان در سازمان آب افزایش یافته و این امر نشان دهنده جذابیت این محله است.

گفتنی است نام سازمان آب در مردادماه سال ۹۹ به نام مهدی بازرگان تغییر یافته است. منتها به واسطه کوتاهی زمان این تغییرات، همچنان برای جست و جو در سامانه اینپین، واژه خرید آپارتمان در سازمان آب را وارد کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

قیمت خرید آپارتمان در سازمان آب و تغییرات آن طی ۵ سال

این محله که در نزدیکی ستارخان و صادقیه قرار گرفته، قیمت املاکش نیز به نرخ خانه های این مناطق نزدیک است و نوسانات قیمت خرید و اجاره این محدوده باهم تفاوت چندانی ندارند. به طوری که بیشتر املاک این مناطق در ۵ سال اخیر بیش از ۷۰۰ درصد افزایش را تجربه کرده اند. این عدد غیرقابل باور، باعث کاهش چشمگیر تقاضای مصرفی شده و بازار مسکن را با مشکل اساسی همراه کرده است.

گفتنی است این درصد تغییرات باعث شده نرخ خرید آپارتمان در سازمان آب که در سال ۹۴، ۴ میلیون تومان بود به ۳۵ میلیون تومان برسد. این قیمت در دو مرحله رشد کرد و از سال ۹۴ تا خردادماه ۹۸ تا ۱۷ میلیون تومان افزایش یافت و در پایان همان سال، با شیب ملایمی به ۲۰ میلیون تومان نزدیک شد. مرحله دوم افزایش قیمت خرید و اجاره آپارتمان در سازمان آب، در شش ماه نخست سال ۹۹ روی داد و با افزایش افسارگسیخته ای به ۳۵ میلیون تومان رسید.

سازمان آب روی نقشه و مسیرهای تردد به آن

خیابان سازمان آب بسیار طویل است و از بزرگراه اشرفی اصفهانی تا شیخ فضل الله نوری ادامه دارد. گفتنی است سازمان آب موازی خیابان جلال آل احمد و ستارخان قرارگرفته که بخش عمده ای از آن دوطرفه است. این مهم باعث تسهیل در رفت و آمد ساکنین این محله به نقاط مختلف آن محدوده و کاهش بار ترافیکی دو خیابان مذکور شده است.

لازم به ذکر است همچون بسیاری از مناطق تهران، رفت و آمد به مناطق مختلف سازمان آب، از نظر زمان و دسترسی تفاوت دارد. بدین معنی که تردد به غرب این خیابان از مرکز و شرق آن آسان تر است. در مجموع پیش از رسیدن به کوچه های سازمان آب مسیرهای بزرگراهی مختلفی همچون اتوبان شهید ستاری، اشرفی اصفهانی، یادگار امام و شیخ فضل الله نوری، وجود دارد و بیشتر ترافیک آن در خیابان های اطراف خود محله است.

شایان ذکر است در این محله، علاوه بر آپارتمان های بزرگ و لوکس، خانه های کوچک و نوساز متعددی وجود دارد. در نتیجه اگر متقاضی اجاره آپارتمان در سازمان آب هستید و به زمان و کیفیت فعالیت ملکی خود اهمیت می دهید، با استفاده ازسامانه اینپین بهترین تجربه ملکی را داشته باشید. برای این مهم کافی است www.inpinapp.com را در مرورگر خود وارد کنید.

.
.
منبع : خبرفوری