سیاسی/ بین الملل فارس نوشت: رئیس‌جمهور سابق آمریکا روایت خودش را از دلیل رأی دادن ۷۳ میلیون نفر به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری این کشور مطرح کرده است. «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته یکی از دلایلی که ۷۳ میلیون نفر از مردم آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری به «دونالد ترامپ» […]

سیاسی/ بین الملل 5fbe9ba91facc_5fbe9ba91face فارس نوشت: رئیس‌جمهور سابق آمریکا روایت خودش را از دلیل رأی دادن ۷۳ میلیون نفر به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری این کشور مطرح کرده است.

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته یکی از دلایلی که ۷۳ میلیون نفر از مردم آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری به «دونالد ترامپ» رأی داده‌اند این است که سیاستمداران جمهوری‌خواه این پیام را به مردم منتقل کرده‌اند که ایالات متحده و به خصوص مردهای سفیدپوست‌ها، تحت حمله قرار گرفته‌اند.

اوباما در مصاحبه‌ با برنامه رادیویی Breakfast Club در روز چهارشنبه بدون اشاره مستقیم به نام دولت ترامپ گفت که سیاست‌های او، «آشکارا و به صورت رقت‌انگیزی شکست خورده‌اند»، با وجود این، میلیون‌ها نفر در آمریکا به او رأی داده‌اند.

اوباما گفت: «چیزی که همیشه برای من جالب است، میزان رواج این احساس در سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه است که مردهای سفیدپوست، قربانی واقع شده‌اند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت: «[جمهوری‌خواهان اینطور تبلیغ می‌کنند که] این مردهای سفیدپوست هستند که تحت حمله قرار گرفتند که البته این نه تطابقی با تاریخ دارد نه با آمارها و نه با شاخص‌های اقتصادی.»

اوباما اضافه کرد: «ولی این اعتقادی است که در میان آنها نهادینه شده و روایتی است که از سوی آنها مطرح می‌شود.»

.
.
منبع : خبرفوری