چین پس از ۸ سال تلاش در نبرد سخت فقرزدایی به دستآوردهای بزرگی رسیده و حدود ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت خود را از فقر مطلق نجات داده و توانسته ۱۰ سال زودتر از زمان تعیین شده در برنامه فقرزدایی سازمان ملل، به این هدف برسد. شی جین پینگ رهبر چین اعلام کرد که در راه رسیدن به هدف ایجاد همه جانبه جامعه ای با رفاه نسبی، هیچ فردی نباید جا بماند. وی در رویدادهای گوناگون راجع به فقرزدایی و کمک به فقیران سخنان هایی را ایراد کرده است.
رهبر چین در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۳ امور فقرزدایی را به فرایند “کوبیدن میخ” تشبیه کرد گفت: نتیجه گرفتن در یک کار مثل کوبیدن میخ است که باید ضربه به ضربه و قدم به قدم انجام شود؛ برای تحقق هدف نیز باید روحیه سختکوشی در شما وجود داشته باشد.
۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۶، رهبر چین در نشست فقرزدایی مناطق شرقی و غربی چین بر ارتقای هوش مردم و توانمندسازی آنها در فقرزدایی تأکید کرد.

شی جین پینگ در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ و هنگام بازدید از روستاهای فقیر استان هونان در جنوب چین برای نخستین بار مفهوم “فقرزدایی هدفمند” را مطرح کرد و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ تأکید کرد که باید بر اساس وضعیت جمعیت و جغراف..

6036728f470d3_6036728f470d6 چین پس از ۸ سال تلاش در نبرد سخت فقرزدایی به دستآوردهای بزرگی رسیده و حدود ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت خود را از فقر مطلق نجات داده و توانسته ۱۰ سال زودتر از زمان تعیین شده در برنامه فقرزدایی سازمان ملل، به این هدف برسد.

شی جین پینگ رهبر چین اعلام کرد که در راه رسیدن به هدف ایجاد همه جانبه جامعه ای با رفاه نسبی، هیچ فردی نباید جا بماند. وی در رویدادهای گوناگون راجع به فقرزدایی و کمک به فقیران سخنان هایی را ایراد کرده است.

رهبر چین در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۳ امور فقرزدایی را به فرایند "کوبیدن میخ" تشبیه کرد گفت: نتیجه گرفتن در یک کار مثل کوبیدن میخ است که باید ضربه به ضربه و قدم به قدم انجام شود؛ برای تحقق هدف نیز باید روحیه سختکوشی در شما وجود داشته باشد.

۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۶، رهبر چین در نشست فقرزدایی مناطق شرقی و غربی چین بر ارتقای هوش مردم و توانمندسازی آنها در فقرزدایی تأکید کرد.

تلاش رهبر چین برای فقرزدایی با ارتقای هوش اقتصادی مردم

شی جین پینگ در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ و هنگام بازدید از روستاهای فقیر استان هونان در جنوب چین برای نخستین بار مفهوم "فقرزدایی هدفمند" را مطرح کرد و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ تأکید کرد که باید بر اساس وضعیت جمعیت و جغرافیای مناطق فقیر، تدابیر ویژه و شایسته برای این مناطق در پیش گرفته شود.

رییس جمهور چین همچنین در رویدادهای مختلف با اشاره به لزوم هدفمند بودن فقرزدایی، بر کمک و حمایت مناطق توسعه یافته کشور از مناطق فقیر و سختکوشی برای برطرف کردن مشکلات در مناطق بسیار فقیر تأکید کرد.

تحقق هدف فقرزدایی چین پایان کار نیست بلکه سرآغازی برای تلاش در جهت رسیدن به زندگی بهتر است. رییس جمهور چین در این باره گفت: "راه ما طولانی و وظیفه ما سنگین است. در این مسیر ما نباید به استراحت فکر کنیم. تنها با روحیه تزلزل ناپذیر، سختکوشی و پایبندی بر اهدافمان می توانیم عملکردی شایسته در عصر کنونی داشته باشیم و مردم را از خود ناامید نکنیم."

.
.
منبع : خبرفوری