رئیس اورژانس تهران گفت: در تهران ۳۷ پد بالگرد داریم و نقاط استراتژیک هم مشخص شده است، البته ما در پایتخت نیاز به ۵۴ پد بالگرد داریم که باید ۱۷ پد دیگر هم ساخته شود. به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری کرونا […]

۳۷ پد بالگرد در تهران داریم/ ۲۰ درصد ماموریتها کرونایی است

رئیس اورژانس تهران گفت: در تهران ۳۷ پد بالگرد داریم و نقاط استراتژیک هم مشخص شده است، البته ما در پایتخت نیاز به ۵۴ پد بالگرد داریم که باید ۱۷ پد دیگر هم ساخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری کرونا باری مضاعف بر فعالیت‌های اورژانس داشت و تعداد تماس‌های ما دو برابر سالهای قبل شد و مأموریت‌های ما هم بیشتر شد.

وی افزود: تا روزی ۲۵ هزار تماس را پاسخگویی کردیم و خدمات رسانی بسیار خوب بود، پرستاران و پزشکان به عنوان اپراتور پاسخگوی مردم بودند.

رئیس اورژانس تهران گفت: روزی ۵ هزار مأموریت در روزهای کرونایی داشتیم و ۲۰ درصد مأموریت‌های ما مربوط به بیماران کرونایی بود که در قرنطینه خانگی بودند.

صابریان گفت: کد ۷۲۴ (شماره مخصوص سکته مغزی) حدود ۴ سال در اورژانس تهران در حال فعالیت است و حدوداً روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این شماره استفاده می‌کنند. همچنین روزانه ۱۰ تا ۱۵ تماس هم با شماره ۲۴۷ (شماره مخصوص سکته قلب) گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۷ نفر از عوامل ما در دوران کرونا دورکار بودند و روزانه ۵ هزار تماس را چه در مرکز و چه در خانه پاسخ می‌دادند.

رئیس اورژانس تهران بیان کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد از خدمات ما مربوط به بیماران کرونایی بود.

صابریان خاطرنشان کرد: روزانه ۲ مأموریت با استفاده از بالگردها در تهران انجام می‌شود و ۲۳۰ موتورلانس در پایتخت داریم که کمتر از ۱۰ دقیقه به مصدومان می رسند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ما در تهران چند پد بالگرد داریم، گفت: در تهران ۳۷ پد بالگرد داریم و نقاط استراتژیک هم مشخص شده است، البته ما در پایتخت نیاز به ۵۴ پد بالگرد داریم که باید ۱۷ پد دیگر هم ساخته شود.

رئیس اورژانس تهران گفت: البته نمی‌شود گفت در تمام نقاط تهران پد بالگرد می‌سازیم چراکه برخی مناطق تراکم بالایی دارد، همچنین ما در پایتخت از ۲ بالگرد استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: تعداد مزاحمین تلفنی نسبت به سالهای قبل کاهش پیدا کرده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ هزار تماس داشته ایم که از این تعداد ۴۸۳ تماس مزاحم بوده اند.

صابریان گفت: ۱۰ درصد پرسنل ما مبتلا به کرونا شدند و ۲ شهید سلامت هم داشته ایم

تکمیل می شود…