سیاسی/ بین الملل خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد که در چارچوب نخستین مأموریت فضایی فرامرزی آمریکا، تعدادی از نیروهای این واحد تازه تأسیس در پایگاه العدید قطر، مرکز نیروهای هوایی سنتکام مستقر شده‌اند. پایگاه هوایی العُدِیْد (Al Udeid Air Base) همچنین معروف به فرودگاه ابونَخله، فرودگاهی نظامی در جنوب‌غربی شهر دوحه، قطر است. این فرودگاه مرکز […]

سیاسی/ بین الملل 5f69ad37b3c6e_2020-09-22_11-22 خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد که در چارچوب نخستین مأموریت فضایی فرامرزی آمریکا، تعدادی از نیروهای این واحد تازه تأسیس در پایگاه العدید قطر، مرکز نیروهای هوایی سنتکام مستقر شده‌اند.

پایگاه هوایی العُدِیْد (Al Udeid Air Base) همچنین معروف به فرودگاه ابونَخله، فرودگاهی نظامی در جنوب‌غربی شهر دوحه، قطر است. این فرودگاه مرکز نیروهای هوایی سنتکام است.

آسوشیتدپرس دیروز (۳۱ شهریور) نوشت که نیروی فضایی آمریکا جدیدترین نیروی نظامی این کشور است که به فرمان دونالد ترامپ تشکیل شده و پیش بینی شده که پرسنل آن به ۱۶ هزار نفر برسد. واشنگتن برای سال ۲۰۲۱ معادل ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بودجه به این نیرو اختصاص داده است.

به ادعای این خبرگزاری، نیروهای آمریکا در منطقه خاورمیانه با تهدید برنامه موشکی ایران و تلاش برای اختلال، هک و کور کردن ماهواره‌های این کشور روبرو هستند.

سرهنگ تاد بنسون (Todd Benson) فرمانده نیروی فضایی مستقر در قطر گفت: شاهد آنیم که دیگر کشورها به شدت مشغول آماده شدن برای گسترش درگیری‌ها به فضا هستند. ما باید بتوانیم (با این کشورها) رقابت کرده و از منافع ملی خود دفاع کنیم.

برخی از قانون‌گذاران آمریکایی نیروی فضایی را پروژه‌ای پر زرق و برق ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان می‌دانند.

مقام‌های آمریکایی نیز اذعان دارند که قدرت‌های جهانی مانند چین و روسیه برنامه‌های فضایی پیشرفته‌تر داشته و پیشرفت‌هایشان تهدیدآمیزتر بوده است. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ماه پیش هشدار داد که این دو کشور در حال ساخت سلاح‌هایی هستند که می‌تواند ماهواره‌های آمریکایی را از کار اندازند.

علیرضا میر یوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در این ارتباط به آسوشیتدپرس گفت: ایران دخالت در امور داخلی‌اش را تحمل نکرده و مطابق قوانین بین‌المللی به هر حمله‌ای علیه حاکمیت ملی خود پاسخ خواهد داد.

وی افزود که ایران خود شاهد حملات سایبری فراوانی از جانب آمریکا و اسرائیل بوده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری