یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان گفت که بنابر آنچه از جناح های مسئول وارد شده، حج عمره از ۴ اکتبر(۱۳ مهر) به تدریج از سر گرفته می شود. این مقام مسئول افزود: با توجه به آخرین وضعیت روند مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور(عربستان)، صدور مجوز از سرگیری تدریجی حج عمره همراه […]

5f6b1c412a389_2020-09-23_13-28

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان گفت که بنابر آنچه از جناح های مسئول وارد شده، حج عمره از ۴ اکتبر(۱۳ مهر) به تدریج از سر گرفته می شود.

این مقام مسئول افزود: با توجه به آخرین وضعیت روند مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور(عربستان)، صدور مجوز از سرگیری تدریجی حج عمره همراه با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بهداشتی لازم و برای زائران داخل کشور صادر شده است.

براین اساس ازسرگیری حج عمره و ورود به مسجدالحرام و زیارت روضه شریف در مسجد پیامبر(ص)به صورت تدریجی و براساس مراحل زیر می باشد:

مرحله اول: احازه دادن به ادای حج عمره برای شهروندان و افراد مقیم داخل عربستان از روز یکشنبه چهارم اکتبر ۲۰۲۰ به میزان ۳۰ درصد از ظرفیت موجود(۶ هزار عمره گذار در روز) به نحوی که باعث رعایت اقدامات پیشگیرانه در مسجدالحرام شود.

مرحله دوم: اجازه دادن به ادای حج عمره و زیارت و نماز برای شهرندان و افراد مقیم عربستان از روز یکشنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ به میزان ۷۵ درصد از ظرفیت موجود (۱۵ هزار عمره گذار و ۴۰ هزار نمازگزار در روز) به نحوی که باعث رعایت تدابیر بهداشتی در مسجدالحرام و مسجد نبوی شود.

مرحله سوم”: اجازه داده به ادای حج عمره، زیارت و نماز توسط شهروندان و افراد مقیم و خارج کشور از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ تا زمان اعلام رسمی پایان کرونا به میزان ۱۰۰ درصد از ظرفیت موجود(۲۰ هزار عمره گذار و ۶۰ هزار نمازگزار در روز).

مرحله چهارم: اجازه دادن به ادای حج عمره، زیارت و نماز به شهروندان و افراد مقیم کشور و خارج از آن به میزان ۱۰۰ درصد از ظرفیت مسجدالحرام و مسجد پیامبر براساس جناح های ذیربط و در صورت ریشه کن شدن خطرات کرونا.

وزارت حج سعودی همچنین برنامه ای موسوم به «اعتمرنا» را برای اجرای معیارها و ضوابط بهداشتی مصوبه وزارت بهداشت و جناح های ذیربط راه اندازی خواهد کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری