سیاسی/ قضایی هفت تن از ایرانیان زندانی در ارمنستان با تلاش ها و پی گیری های سفارت کشورمان به ایران بازگشتند. با تلاش های مستمر و ‌پیگیری های فراوان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، هفت نفر از ایرانیان زندانی در ارمنستان، در روز جمعه چهارم مهر ماه ۱۳۹۹ به جمهوری اسلامی ایران انتقال یافتند. […]

سیاسی/ قضایی 5f6dd744335be_5f6dd744335d9 هفت تن از ایرانیان زندانی در ارمنستان با تلاش ها و پی گیری های سفارت کشورمان به ایران بازگشتند.

با تلاش های مستمر و ‌پیگیری های فراوان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، هفت نفر از ایرانیان زندانی در ارمنستان، در روز جمعه چهارم مهر ماه ۱۳۹۹ به جمهوری اسلامی ایران انتقال یافتند.

علیرغم ‌وجود توافقنامه انتقال محکومین بین ‌دو ‌کشور ایران و ارمنستان، قریب به سه سال، موضوع انتقال محکومان متوقف گردیده بود که با اهتمام و ‌کوشش های بی وقفه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و ‌همکاری مسئولین و مقامات وزارت امور خارجه، اداره کل کنسولی و مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولین ذیربط کشور ارمنستان، در گام نخست با انتقال تعداد ۷ نفر از زندانیان ایرانی موافقت گردید.

با توجه به ملاقات های بعمل آمده با مراجع قضایی کشور ارمنستان و مکاتبات متعدد و پیگیری های تمام وقت، سایر زندانیان ایرانی که احکام آنان صادر و اجرایی شده و دادگاه های اداری با انتقال ایشان موافقت نموده است، در گام های بعدی به جمهوری اسلامی ایران انتقال خواهند یافت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری