نماینده آمریکا در سازمان ملل، این سازمان را متهم کرد به این که در پایبندی به ماموریتش برای تبدیل جهان به مکانی امن‌تر، دموکراتیک‌تر و موفق‌تر شکست خورده است. کلی کرافت در مصاحبه با سی بی اس نیوز، سازمان ملل و شورای امنیت آن را مورد انتقاد قرار داده و گفت: من از اینکه امروز […]

5f6efb0fe4c33_5f6efb0fe4c3a

نماینده آمریکا در سازمان ملل، این سازمان را متهم کرد به این که در پایبندی به ماموریتش برای تبدیل جهان به مکانی امن‌تر، دموکراتیک‌تر و موفق‌تر شکست خورده است.

کلی کرافت در مصاحبه با سی بی اس نیوز، سازمان ملل و شورای امنیت آن را مورد انتقاد قرار داده و گفت: من از اینکه امروز مجبور به صحبت درباره شورای امنیت هستم شرمسارم زیرا این شورا قرار بود شورای امنیت باشد، گروهی از ۱۵ کشوری که برای خیر و مصلحت جهان تلاش می‌کنند و اگر امروز موضوعی باشد که آنها باید به جهت بهتر کردن وضع جهان رویش کار کنند مساله ویروس کووید ۱۹ است و این که چطور ما همه برای مهار این ویروس در سراسر جهان همکاری کنیم و متاسفانه چیزی که باعث حیرت و انزجار من شد این بود که هر کشوری از فرصت استفاده می‌کند تا واقعا درباره آمریکا بسیار منفی باشد و من احساس می‌کنم که مساله تا حد زیادی درباره کینه‌های سیاسی است تا اینکه درباره موضوع حیاتی روز باشد، یعنی چگونگی تاثیر کووید ۱۹ بر جهان و تاثیر همه گیری این بیماری بر مناطق درگیری و مناطقی که به عنوان کشورهای در حال سر بر آوردن می‌شناسید.

این سفیر آمریکا در ادامه مدعی شد که سازمان ملل باید به جای انتقاد از کشورش آن را به خاطر کارها و سیاستهایش از جمله علیه ایران و تامین بزرگترین بخش از بودجه سازمان ملل و اختصاص ۲۰ میلیارد دلار به مبارزه با ویروس کووید ۱۹ در جهان “تشویق کند”.

کرافت در ادامه این مصاحبه درباره مساله عدم تعامل آمریکا با سازمان بهداشت جهانی و تاثیر آن بر رسیدگی به بحران شیوع کووید ۱۹ بیان داشت: میدانید بیایید درباره این صحبت کنیم که جهان چطور زمانی که ما به سازمان بهداشت جهانی متعهد نبودیم تعامل داشت. سازمان بهداشت جهانی چیزی بجز سخنگوی چین نبود. این جهان به خاطر سازمان بهداشت جهانی در رنج افتاد، اینکه آنها حرفهای چین را گرفته و به خورد جهان دادند. چین کاملا از مساله با خبر بود چون تایوانی‌ها فاش کرده بودند که این ویروس قابل انتقال از شخصی به شخص دیگر است. اگر ما حقیقت را می‌دانستیم و اگر حقیقت درباره این ویروس از همان ابتدا به هنگام اتفاقات نخست در چین به جهان گفته شده بود آنگاه ما همه اقدامات لازم را اتخاذ می‌کردیم.

کرافت ادامه داد: به وضوح همه ما مسئول کشورهایمان و شهروندانمان هستیم اما شما با اطلاعاتی که در مورد یک چیز دارید می‌توانید آن را مهار کنید. ما اطلاعات دقیقی نداشتیم. ما حقایق اصلی را نداشتیم.

کلی کرافت در ادامه این صحبتهایش درخصوص مسائل مربوط به آمریکا از جمله جورج فلوید و شکاف نژادی در این کشور گفت: من می‌توانم به شما بگویم که ما در آمریکا از داشتن حاکمیت قانون بسیار وضع خوبی داریم. وضعیت مربوط به جورج فلوید غم انگیز بود و میدانید که من اهل ایالت کنتاکی هستم و در آنجا پرونده بریونا تیلر را داریم که به همان اندازه غم انگیز است. چیزی که ما واقعا می‌خواهیم رویش تمرکز کنیم این حقیقت است که یک نظام قضایی و حاکمیت قانون را داریم. ما درسهایمان را از گذشته فراخواهیم گرفت و وضع خود را در قبال شکاف نژادی بهبود خواهیم بخشید. چیزی که همه ما نسبت به آن مسئولیت اخلاقی داریم این است که به عنوان یک فرد درک خود را نسبت به افراد دیگر بهبود ببخشیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری