سیاسی/ سیاست خارجی فرض کن شما فرمانده جنگی ایران هستید، آیا می توانید در میدان جنگ جدید علیه ایران، پیروز شوید؟ در این قسمت از برنامه تابلو مردم خود را در قامت یک فرمانده جنگی دیده اند؛ جنگی که بعد از ۸ سال دفاع مقدس، به دنبال شکست ملت ایران است. مدت ها است آمریکا […]

سیاسی/ سیاست خارجی 5f6f67dda0340_2020-09-26_19-40 فرض کن شما فرمانده جنگی ایران هستید، آیا می توانید در میدان جنگ جدید علیه ایران، پیروز شوید؟

در این قسمت از برنامه تابلو مردم خود را در قامت یک فرمانده جنگی دیده اند؛ جنگی که بعد از ۸ سال دفاع مقدس، به دنبال شکست ملت ایران است.

مدت ها است آمریکا به طور رسمی وارد جنگ اقتصادی با ایران شده است و مقابله اقتصادی دشمنان با ایران به عنوان یک عنصر تهدیدکننده مهم برای کشور به شمار می رود.

مفهوم جنگ اقتصادی در مقایسه با گذشته تغییر کرده است. در گذشته حمله نیروهای نظامی به زیرساختهای اقتصادی، جنگ اقتصادی نامیده می شد اما امروز، حمله با ابزار اقتصادی، فناوری و تکنولوژی به مولفه های اقتصادی کشوری دیگر جنگ اقتصادی نامیده می شود.

امروزه دولت های متخاصم برای ضربه زدن به ساختار اقتصادی کشورهای دیگر از شیوه ها و ابزارهای جدیدی استفاده می کنند که دارای اثرات فلج کننده ای است.

محاصره اقتصادی کوبا، کره شمالی و عراق نمونه هایی از سابقه طولانی جنگ اقتصادی واشنگتن علیه کشورهای مخالف خود است.

محاصره اقتصادی عراق از سال ۱۹۹۱ شروع و تا زمان سقوط رژیم صدام ادامه یافت که طی آن، بغداد با شرایط اقتصادی سختی مواجه شد و همه بخش های سیاسی و اجتماعی عراق نیز از این تحریم تاثیر گرفت و دولت عراق به شدت تضعیف شد. یکی از دلایل مهم موفقیت آمریکا در تحریم عراق، موقعیت ژئوپلتیک این کشور بود که محاصره عراق را تسهیل می کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری