سیاسی/ انتخابات عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره راهبرد‌های اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد. علی محمد نمازی درباره راهبرد نهایی جریان اصلاحات در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: معتقدم که ۳ راهبرد در پیش روی جریان اصلاحات قرار دارد ؛ اول اینکه اصلاح طلبان می‌توانند در انتخابات شرکت نکنند، دوم اینکه بدون […]

سیاسی/ انتخابات 5f6f6d2603ac6_2020-09-26_20-02 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره راهبرد‌های اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.

علی محمد نمازی درباره راهبرد نهایی جریان اصلاحات در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: معتقدم که ۳ راهبرد در پیش روی جریان اصلاحات قرار دارد ؛ اول اینکه اصلاح طلبان می‌توانند در انتخابات شرکت نکنند، دوم اینکه بدون قید و شرط به انتخابات بیایند و در نهایت اینکه بصورت مشروط در انتخابات حاضر شوند.

او ادامه داد: معتقدم این موضوع که احزاب اصلاح طلب وارد انتخابات شوند و تنور انتخابات را گرم کنند باید منوط به این نکته باشد که در انتخابات نامزد داشته باشند و اگر گزینه‌ای نداشته باشند باید اعلام کنند که بصورت مشروط در انتخابات حاضر شوند، به این معنا که اگر نامزد داشتیم در انتخابات شرکت کرده و اگر نداشتیم نباید در انتخابات شرکت کنیم.

نمازی با اشاره به احتمال ورود لاریجانی به انتخابات، افزود: شرایط در بین اصلاح طلبان برای رفتن به سمت نامزدی غیر اصلاح طلب یا استیجاری فراهم نیست، یعنی اگر حزبی از اصلاح طلبان بخواهد سمت یک گزینه اصلاح طلب برود شکست قطعی است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: تا آنجایی هم که من خبر دارم هنوز حزب کارگزاران موضع خاصی در این زمینه اتخاذ نکرده و مرعشی هم صراحتا اعلام کرده که لاریجانی گزینه کارگزاران نخواهد بود و شورای مرکزی هم در این زمینه تصمیمی نگرفته است؛ من هم این موضوع را بعید می‌دانم، زیرا این تجربه شکست خورده‌ای است و ما در چند دوره به خصوص دوره آقای روحانی ثابت کردیم که این تجربه جواب نمی‌دهد و هم جریان اصولگرا و هم اصلاح طلب باید نامزد جداگانه برای خود داشته باشند.

او گفت: تا جایی که من می‌دانم تلاش‌های برای ائتلاف در بین جریان اصلاحات به خصوص پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده در جریان است، نام افرادی هم در این بین مطرح شده اما هنوز به قطعیت نرسیده و در حال پردازش این موضوع هستیم که این افراد تا چه میزان کارایی داشته و می‌توانند کشور را از این بحران نجات دهند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری