مرد جوان که همسر و پسر دو ساله‌اش را در اقدامی جنون‌آمیز به قتل رسانده بود ۱۲ سال پس از این جنایت هولناک توانست رضایت خانواده همسرش را جلب کند. رسیدگی به این پرونده از بامداد سیزدهم اردیبهشت سال‌۸۷ و با گزارش مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی در خصوص قتل یک مادر و کودکش در خانه‌شان […]

5f71a04f36d7b_2020-09-28_12-05

مرد جوان که همسر و پسر دو ساله‌اش را در اقدامی جنون‌آمیز به قتل رسانده بود ۱۲ سال پس از این جنایت هولناک توانست رضایت خانواده همسرش را جلب کند.

رسیدگی به این پرونده از بامداد سیزدهم اردیبهشت سال‌۸۷ و با گزارش مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی در خصوص قتل یک مادر و کودکش در خانه‌شان آغاز شد. بازپرس جنایی به همراه تیم تحقیق راهی محل حادثه شده و با جسد زن ۲۵‌ساله‌ای به نام الهام و کودک دو‌ساله‌اش با نام ارشیا روبه‌رو شدند.

علت مرگ از سوی متخصصان پزشکی قانونی خفگی اعلام شد و سالم بودن در‌های ورودی نشان می‌داد که عامل قتل‌ها فردی آشنا است.

همسایه‌ها نیز از شنیدن صدای درگیری الهام و همسرش صمد خبر دادند و مدارک نشان می‌داد که همسر مقتول در این جنایت دست دارد.

از آنجا که مرد جوان فرار کرده بود دستور بازداشت او، از سوی بازپرس جنایی صادر شد. اما مرد ۲۷ ساله با تهیه بلیت به خارج از کشور گریخته بود. پس از این کارآگاهان پلیس‌آگاهی از طریق مأموران پلیس اینترپل قاتل فراری را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه ۳۶ روز بعد متهم به صورت مخفیانه به تهران برگشت و در خانه یکی از دوستانش مخفی شد.

بدین‌ترتیب مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با اطلاع از این ماجرا برای دستگیری متهم وارد عمل شدند، اما وی با دیدن مأموران اقدام به خودکشی کرد که بموقع او را از مرگ نجات دادند.

متهم پس از بهبودی به قتل همسر و پسرش اعتراف کرد و گفت: ۴ سال قبل با الهام ازدواج کردم و حاصل زندگی ما پسری به نام ارشیا بود. اما در تمام این مدت مادرزنم مدام در زندگی ما دخالت می‌کرد و همین دخالت‌ها بر رفتار همسرم هم تأثیر گذاشته بود.

من عاشق الهام بودم، اما همیشه دعوا داشتیم و ناخواسته دست به قتل زدم. بعد با خودم گفتم بچه‌ای که مادر ندارد نباید زنده باشد. بعد از قتل همسر و پسرم به دوبی و مالزی رفتم و سپس به ایران برگشتم.

بخشش
با اعتراف مرد جوان، او در دادگاه کیفری به اتهام قتل همسرو پسرش به قصاص و ۱۰ سال حبس محکوم شد. اسفند سال گذشته متهم جوان برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت، اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

با اتمام این مهلت، وی بار دیگر در نزدیکی چوبه دار قرار گرفت، اما با تلاش محمد شهریاری، سرپرست دادسرا و مریم خلیفه، دادیار شعبه ۴ اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت اولیای دم برای رضای خدا و به حرمت امام حسین (ع) از اعدام دامادشان گذشتند و او را بخشیدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری