سیاسی/ بین الملل دولت لیتوانی به خبرگزاری رویترز اعلام داشت، این کشور به موجب یک برنامه همکاری فرامرزی تامین شده از سوی اتحادیه اروپا جلوی پرداخت پول به بلاروس را گرفته چرا که این نگرانی را داشته که این پولها مورد سواستفاده قرار بگیرند. لیتوانی که همسایه بلاروس است حامی سرسخت اتخاذ موضعی قاطع از […]

سیاسی/ بین الملل 5f7dac92a75d3_5f7dac92a75d6 دولت لیتوانی به خبرگزاری رویترز اعلام داشت، این کشور به موجب یک برنامه همکاری فرامرزی تامین شده از سوی اتحادیه اروپا جلوی پرداخت پول به بلاروس را گرفته چرا که این نگرانی را داشته که این پولها مورد سواستفاده قرار بگیرند.

لیتوانی که همسایه بلاروس است حامی سرسخت اتخاذ موضعی قاطع از سوی اروپا در قبال این کشور از بابت تحولات بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی ماه اوت آن بوده و از سوتلانا تیخانوفسکایا، چهره اصلی مخالفان الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور لیتوانی که بعد از انتخابات به این کشور گریخت، میزبانی کرده است.

بوزنا زاباروفسکا، سخنگوی وزارت کشور لیتوانی امروز چهارشنبه به رویترز گفت، پرداخت پول برای این برنامه فرامرزی توسط لیتوانی و بلافاصله بعد از شروع سرکوبهای بعد از انتخابات در بلاروس از بابت این نگرانی که این پولها از جانب دولت بلاروس مورد سواستفاده قرار بگیرند، متوقف شدند.

او عنوان کرد: همه پولهای پرداختی تا زمانی که ما از جانب کمیسیون اروپا شفافیت در خصوص ریسکهای آشکار دریافت کنیم، متوقف شدند.

وی افزود: از میان این پولهای پرداختی متوقف شده، یک مورد حدود سه میلیون یورو بوده است.

هدف از این برنامه توسعه مناطقی در هر دو سمت مرز میان بلاروس و دو کشور لتونی و لیتوانی که عضو اتحادیه اروپا هستند بوده است. اتحادیه اروپا قرار است ۷۴ میلیون یورو مشارکت کند که اعتبارات برای بلاروس از طریق اعضای اتحادیه اروپا که با آن همسایه هستند منتقل می‌شوند.

.
.
منبع : خبرفوری