سیاسی/ بین الملل خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، رئیس‌جمهوری چین در پیامی به کیم جونگ اون به مناسبت سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران این کشور، از قصد خود برای تعمیق روابط با پیونگ‌یانگ خبر داد. به گزارش خبر فوری، خبرگزاری دولتی «کی‌سی‌ان‌ای» کره‌شمالی به نقل از شی جینپینگ گزارش داد: ما قصد داریم […]

سیاسی/ بین الملل 5f813074315c6_5f813074315ca خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، رئیس‌جمهوری چین در پیامی به کیم جونگ اون به مناسبت سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران این کشور، از قصد خود برای تعمیق روابط با پیونگ‌یانگ خبر داد.

به گزارش خبر فوری، خبرگزاری دولتی «کی‌سی‌ان‌ای» کره‌شمالی به نقل از شی جینپینگ گزارش داد: ما قصد داریم با همکاری رفقای کره‌ای خود از روابط چین و کره با موفقیت از آن دفاع و آن را تحکیم و توسعه دهیم و توسعه بلندمدت و پایدار آرمان سوسیالیستی دو کشور را پیش ببریم.

امروز هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کره است و انتظار می‌رود مراسم‌هایی از جمله رژه نظامی بزرگ که برخی از موشک‌های بالستیک دوربرد کره‌شمالی را برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به نمایش بگذارد، برگزار شود.

براساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، شی جینپینگ گفت از دستاوردهایی که کره‌شمالی در سال‌های اخیر با تعامل با کشورهای خارجی در مواجهه با سختی‌ها و چالش‌ها به دست آورده است "عمیقا خشنود" است.

پس از سال‌ها روابط سرد که طی آن چین به ایالات متحده و دیگر کشورها در تحمیل تحریم‌هایی علیه کره‌شمالی بر سر برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیکی آن ملحق شد، شی و کیم پنج مرتبه در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دیدار کردند. تلاش‌های دیپلماتیک کره‌شمالی همچنین شامل ملاقات کیم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

در حالی که کره‌شمالی می‌گوید هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارد، بستن سفت و سخت مرز و دیگر تدابیری که برای جلوگیری از شیوع این ویروس اعمال کرده است، بیش از پیش بر اقتصاد آن که به شدت متکی بر تجارت با چین است، فشار وارد می‌کند.

.
.
منبع : خبرفوری