رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از صرفه جویی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی با ریفربیش تجهیزات سرمایه‌ای و کاهش هزینه‌های بیمارستانی با پروژه بازچرخانی ۱۴۵۲ دستگاه پزشکی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یوسفی، درباره جزئیات ریفربیش یا بازچرخانی دستگاه‌های پزشکی سرمایه‌ای، اظهار داشت: در تمام کشورها و حتی کشورهای اروپایی از […]

کاهش هزینه های بیمارستانی با بازچرخانی ۱۴۵۲ دستگاه پزشکی

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از صرفه جویی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی با ریفربیش تجهیزات سرمایه‌ای و کاهش هزینه‌های بیمارستانی با پروژه بازچرخانی ۱۴۵۲ دستگاه پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یوسفی، درباره جزئیات ریفربیش یا بازچرخانی دستگاه‌های پزشکی سرمایه‌ای، اظهار داشت: در تمام کشورها و حتی کشورهای اروپایی از ریفربیش یا بازچرخانی دستگاه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین در کشورمان نیز با استفاده از ریفربیش می‌توان کارآفرینی را در جامعه ایجاد کرد و اگر نگاه و جهت دهی درست باشد همراه آن تولید و عدم وابستگی را به همراه خواهد داشت چراکه در این راستا نیروهای قدری را داریم.

وی افزود: بر اساس برآوردهای اداره کل امور ملزومات و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در حال حاضر حدود ۱۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز درمانی وابسته وجود دارند که حدود ۳۰ درصد این تجهیزات به ارزش تقریبی ۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال به دلایل مختلف از رده مصرف خارج شده و در انبارهای دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، انباشته شده اند.

یوسفی خاطرنشان کرد: هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با توجه به تجربه موفق و رو به گسترش کشورهای توسعه یافته در انجام تعمیرات اساسی، ارتقا، به روز رسانی و بازآفرینی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای تحت عنوان صنعت بازچرخانی یا ریفربیش تجهیزات پزشکی، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، نسبت به فراخوان اعلام اقلام قابل استفاده مجدد موجود در انبارهای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، از ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور اقدام نمود.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: تاکنون فهرستی مشتمل بر ۱۴۵۲ قلم انواع تجهیزات پزشکی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به هیأت امنای صرفه جویی ارزی اعلام و فرآیند بازچرخانی دستگاه‌های سی تی اسکن، ام آر آی و ونتیلاتور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پروژه بازچرخانی ۱۴۵۲ قلم از تجهیزات سرمایه‌ای با حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ریالی معادل ۲۱۸.۰۰۰.۰۰۰ یورو صرفه جویی ارزی همراه خواهد بود و در صورت تداوم روند بازچرخانی و تسری آن به همه اقلام قابل بازچرخانی موجود در انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، میزان صرفه جویی حاصله تا ۸۰۰ میلیون یورو قابل افزایش خواهد بود.

.
.
منبع : مهر