رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: وزارت اقتصاد مکلف است با تسریع در رفع نیازها و تامین تجهیزات گمرکی در گمرکات مرزی امکان ترخیص هر چه سریع تر کالاها را فراهم کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد […]

مأموریت ویژه روحانی به وزارت اقتصاد/کالاها سریعتر از گمرگ ترخیص شوند

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: وزارت اقتصاد مکلف است با تسریع در رفع نیازها و تامین تجهیزات گمرکی در گمرکات مرزی امکان ترخیص هر چه سریع تر کالاها را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد که دستگاه های مسئول موظفند رفع موانع اداری در روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان را در اولویت کاری خود قرار دهند و هر گونه ناهماهنگی در رویه های اداری را برطرف کنند.
رئیس جمهور پس از ارائه گزارش دستگاه های مرتبط از وضعیت تبادلات و مراودات اقتصادی و تجاری با همسایگان، با اشاره به اهمیت راهبردی روابط با کشورهای همسایه گفت: با تشکیل هر چه سریع تر کارگروه و کمیته ای متشکل از دستگاه های مرتبط با حوزه مراودات تجاری با همسایگان، به صورت منسجم و یکپارچه در جهت رفع مشکلات در این حوزه اقدام شود تا سطح تبادلات تجاری به سطح مطلوب ارتقا یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها به کشور تحمیل شده، سعی شده ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی ارتقا یابد، تصریح کرد: گمرک مکلف است ارزش محصولات صادراتی شرکت‏های پتروشیمی را بر مبنای ارزش پایه صادراتی متناظر اعلامی که به صورت هفتگی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود، محاسبه کند.

در این راستا به منظور ایجاد مدیریت واحد در راستای انسجام بخشی به امور پایانه های مرزی کشور مدیریت این پایانه ها، همچون پایانه های هوایی و دریایی به وزارت راه و شهرسازی محول شد.

روحانی با تاکید بر تامین نیازها و کمبودهای فنی و اداری در این زمینه افزود: وزارت اقتصاد مکلف است با تسریع در رفع نیازها و تامین تجهیزات گمرکی در گمرکات مرزی امکان ترخیص هر چه سریع تر کالاها را فراهم کند.
۲۷۲۱۹