افزایش بیماران کرونایی موجب اختلال در رسیدگی به بیماران غیر کرونایی خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در گفتگو با برنامه تیترامشب شبکه خبر گفت: روند افزایش بیماران کرونایی موجب مختل شدنِ رسیدگی به بیماران غیر کرونایی خواهد شد. وی با اشاره به […]

 آمار بیماران بدحال کرونایی به شدت افزایش داشته است

افزایش بیماران کرونایی موجب اختلال در رسیدگی به بیماران غیر کرونایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در گفتگو با برنامه تیترامشب شبکه خبر گفت: روند افزایش بیماران کرونایی موجب مختل شدنِ رسیدگی به بیماران غیر کرونایی خواهد شد.

وی با اشاره به رسیدگی تخصصی به بیماران سرطانی در این مجتمع افزود: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا به شدت افزایش داشته است و اگر این روند ادامه یابد ممکن است تخت کافی برای بستری نداشته باشیم که این محدودیت، بسیار نگران کننده خواهد شد.

عزیزالله شهبازی استاندار البرز در ارتباط تلفنی با برنامه با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در ۵ کلانشهر و ممنوعیت ورود و خروج به تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه از ساعت ۲۴ چهارشنبه تا ظهر یکشنبه گفت: این محدودیت‌ها به مدت ۳ روز اعمال می‌شود، اما تردد بین تهران و البرز محدودیتی برای ورود و خروج نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس محدودیت‌های بهداشتی جدید، فقط خودروهای بومی اجازه ورود به این ۵ شهر را دارند و محدودیت‌ها برای خودروهای شخصی است و شامل ناوگان عمومی نمی‌شود.

دکتر طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هم گفت: در بازگشت به خانه یا رسیدن به مقصد هنگام سفرها، افراد ماسک‌ها را بر می‌دارند و همین موضوع، موجب ابتلای خانوادگی به ویروس می‌شوند.

جعفری، سرپرست استانداری خراسان رضوی هم گفت: با توجه به شرایط قرمز استان، از هموطنان می‌خواهیم که به ویژه در ایام پایانی صفر به مشهد نیایند و سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: کرونا یک بیماری نیست، بلکه یک معضل اجتماعی است و ویروس‌ها انواع متفاوتی دارند و با مسافرت، گونه‌های مختلفی که در یک منطقه فراگیر شده است، به مناطق دیگر منتقل می‌شود.

گفتنی است: با توجه به افزایش شیوع بیماری کووید – ۱۹ از چند هفته قبل تاکنون، استفاده از شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک در دستور کار قرار گرفت، اما به علت استفاده نادرست از ماسک و رعایت نکردن مقررات اجتماعی و بهداشتی، با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۴ چهارشنبه در ۵ کلانشهر کشور اجرایی شد.

.
.
منبع : مهر