سیاسی/ بین الملل بخشی از مردم اسپانیا خواستار بازگرداندن و محاکمه پادشاه سابق این کشور شدند. جمهوریخواهان اسپانیا در ۲۴ شهر این کشور خوان کارلوس پادشاه سابق اسپانیا تظاهرات کرده و خواستار محاکمه او شدند. کارلوس به اتهام گرفتن رشوه و فساد مالی از اسپانیا گریخته و اکنون در امارات متحده عربی زندگی می‌کند. خود […]

سیاسی/ بین الملل 5f8c356c0a4a5_2020-10-18_16-00 بخشی از مردم اسپانیا خواستار بازگرداندن و محاکمه پادشاه سابق این کشور شدند.

جمهوریخواهان اسپانیا در ۲۴ شهر این کشور خوان کارلوس پادشاه سابق اسپانیا تظاهرات کرده و خواستار محاکمه او شدند. کارلوس به اتهام گرفتن رشوه و فساد مالی از اسپانیا گریخته و اکنون در امارات متحده عربی زندگی می‌کند. خود او گفته به خاطر اینکه پسرش فیلیپ که اکنون پادشاه اسپانیا است بیش از این دچار شرمندگی و مشکل نشود کشور را برای تبعیدی خودخواسته ترک می‌کند.

تظاهرکنندگان اسپانیایی که در میان آنها از همه اقشار حضور داشتند خواستار بازگرداندن «پادشاه فاسد» به کشور و محاکمه او بودند.

گفتنی است خوان کارلوس حداقل دو پرونده باز در سوییس و اسپانیا دارد که مربوط به دریافت رشوه ۶/۷ میلیارد یورویی از عربستان سعودی بابت ساخت خط آهن پرسرعت در این کشور عربی است.

.
.
منبع : خبرفوری