سیاسی/ بین الملل سازمان ملل اعلام کرد که حدود دو میلیون کودک در یمن نیازمند درمان به دلیل سوء تغذیه شدید هستند که از میان آنها، ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در گزارشی مطبوعاتی تصریح کرد: حدود ۲۰ میلیون تن در یمن از نبود امنیت غذائی […]

سیاسی/ بین الملل 5f8eacc49fc0e_5f8eacc49fc10 سازمان ملل اعلام کرد که حدود دو میلیون کودک در یمن نیازمند درمان به دلیل سوء تغذیه شدید هستند که از میان آنها، ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در گزارشی مطبوعاتی تصریح کرد: حدود ۲۰ میلیون تن در یمن از نبود امنیت غذائی رنج می‌برند.

وی گفت که سازمان ملل در اواخر سال جاری در صدد تعطیل کردن ۲۶ برنامه انسانی دیگر در یمن یا کاهش خدمات به دلیل کمبود حمایت‌های مالی است. کمبود حمایت‌های مالی باعث فلج شدن عملیات‌های انسانی در یمن شده است. عملاً ۱۶ برنامه اصلی سازمان ملل از میان ۴۱ برنامه کاهش یافته یا متوقف شده است.

دوجاریک عنوان داشت که حدود دو میلیون کودک در یمن نیازمند درمان به دلیل سوء تغذیه شدید هستند که از میان آنها، ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

سخنگوی سازمان ملل اظهار کرد که طرح حمایت‌های انسانی از یمن فقط ۴۲ درصد تامین مالی شده است و این کمترین سطح حمایت‌های مالی است.

وی از تمامی طرف‌های حامی مالی خواست تا تعهدات خود را پرداخت کنند و حمایت‌ها را افزایش دهند.

.
.
منبع : خبرفوری