رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما مسئولین وظیفه داریم همه دستورالعمل‌ها را در محل کار و سفرها رعایت کنیم. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره دورکاری کارمندان و وضعیت تهران و کلانشهرها، اختیار را به ستادهای استانی دادیم که با هماهنگی وزیر […]

توضیحات مهم واعظی درباره دورکاری کارمندان و تعطیلات هفته آینده

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما مسئولین وظیفه داریم همه دستورالعمل‌ها را در محل کار و سفرها رعایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره دورکاری کارمندان و وضعیت تهران و کلانشهرها، اختیار را به ستادهای استانی دادیم که با هماهنگی وزیر بهداشت و وزیر کشور بتوانند درباره ۱۴ مورد تصمیمات لازم را بدون هماهنگی ستاد ملی کرونا، اجرایی کنند.

وی افزود: حدود یک ماه و نیم قبل آقای انصاری(رئیس سازمان اداری و استخدامی)، بخشنامه‌ای را به دستگاه‌ها دادند که رئیس بخش با در نظر گرفتن کار مردم، دورکاری تعریف و اداره را خلوت کند. همان بخشنامه درباره افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سن آنها بیشتر از حد است، اجازه داده شده در منزل کار کنند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از تسنیم بخوانید؛

* ما همواره توصیه کرده‌ایم که در این شرایط سخت سفر انجام نشود و برای هفته آینده هم برنامه‌ریزی داریم. فردا رئیس‌جمهور با روسای کمیته‌های مختلف جلسه دارند و وزارت کشور هم برنامه دارد و تصمیمات اتخاذ شده، ابلاغ می‌شود اما همکاری مردم از همه مهم‌تر است. وظیفه ما مسئولین این است که همه دستورالعمل‌ها را در محل کار و سفرها رعایت کنیم.

*فشار حداکثری ممکن است مزاحمت‌هایی برای مردم در زمینه کالا و گرانی ایجادکند، ولی در این تردید نیست که تاب‌آوری دولت و صنعت و صنایع دفاعی و اقتصادکشور را می‌تواند بالا ببرد و منجر به خودکفایی بیشتر کشور شده است.

* از تحریم استقبال نمی‌کنیم و ما در جایی هزینه می‌پردازیم، اما در جای دیگر استفاده آن را می‌کنیم، آمریکایی‌ها فشارهای گسترده‌ای که وارد کرده‌اند، اما ما در بخش دفاعی و موشکی پیشرفت‌های بسیار خوبی کرده‌ایم.

* بخش صنایع دفاعی کشور با ۶ سال گذشته قابل مقایسه نیست، ما در این زمینه‌ها رشد و توسعه پیدا کردیم و به تجهیزات بسیار پیشرفته دست یافتیم.

* آمریکایی‌ها به هیچکدام از اهداف خود از تحریم و فشار و حداکثری نرسیده است، آنها از فشار حداکثری و تحریم بر ضد ایران نتیجه عکس گرفته اند، آنها به دنبال این بودند که در مدت سه ماه یا جمهوری اسلامی نباشد یا مردم در مقابل حکومت به میدان بیایند و یا اقتصاد کشور کلا دچار فروپاشی و قحطی شود که به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند.

ادامه دارد…

۲۷۲۱۵