دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می گوید: در آبان ماه سال ۹۸ مردم نه تنها از موضوع بنزین، بلکه پیش از آن از همه چیز ناراضی بودند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخشی از یک گفتگوی تفصیلی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه باید اعتراضشان را بیان کنند؟، […]

تحلیل متفاوت باهنر از اعتراضات آبان ۹۸

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می گوید: در آبان ماه سال ۹۸ مردم نه تنها از موضوع بنزین، بلکه پیش از آن از همه چیز ناراضی بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخشی از یک گفتگوی تفصیلی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه باید اعتراضشان را بیان کنند؟، اظهار داشت: مطالبات کشور متنوع و گسترده است؛‌ کسانی که احساس می کنند حقشان ادا نشده و یا مطالباتشان پاسخی دریافت نکرده است یا از طرف حاکمیت ظلمی به آنها روا شده است، طبیعی است که به دنبال گوشه و جایی می گردند که مطالباتشان را مطرح کنند.
در همین رابطه بخوانید؛
باهنر: سعید حجاریان پیغام داد همه تان را به دریا می‌فرستیم/با ادبیات بگم نگم احمدی نژاد رئیس جمهور شدن، ظلم است
وی که با ایلنا گفتگو کرده، تأکید می کند: سه پارامتر ناکارآمدی، ‌سوء استفاده(رانت خواری و دزدی) و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم در کشور وجود دارد. در آبان ماه سال ۹۸ مردم نه تنها از موضوع بنزین، بلکه پیش از آن از همه چیز ناراضی بودند.

باهنر تصریح کرد: منیت جزء بزرگترین نعمات الهی است که توسط حکومت‌ها برای مردم باید ایجاد می‌شود و این ‌ نکته خوبی بود که در آبان ماه مردم علیرغم همه مطالباتی که دارند متوجه آن شدند. منظورم امنیتی مانند وجود نداشتن دزدی و این مسائل نیست، علی‌رغم این که اطراف کشور پر از آتش و خون است کشور ما الحمدالله امنیت خوبی دارد البته این به معنای این نیست که در خبرها می‌شنویم پدری هم فرزندش را کشته‌ است اینها استثنا هستند و همه جا اتفاق می‌افتد. اما مردم امنیت عمومی را به خوبی حس می‌کنند بنابراین مسائلی مثل آبان‌ماه شعله ور نشد. عده‌ای شلوغ کردند، عده‌ای دیگر نیز به تماشا ایستادند، اما اگر این موضوع می‌خواست شعله ور شود می‌بایست یک میلیون آدم در تهران به خیابان‌ها می‌آمد اما مردم می‌بینند و می فهمند که برخی دارند امنیت کشور را به هم می‌ریزند، ممکن است تماشا کنند اما به آنها نمی‌پیوندد این بود که توانستند آبان ماه را جمع و جور کنند و گرنه به سمت انقلاب یا انقلاب مخملی حرکت می‌کرد و اصلاً قابل جمع کردن نبود.
این چهره سرشناس اصولگرا بیان داشت: مطالبات کشور متنوع و گسترده است؛‌ کسانی که احساس می کنند حقشان ادا نشده و یا مطالباتشان پاسخی دریافت نکرده است یا از طرف حاکمیت ظلمی به آنها روا شده است، طبیعی است که به دنبال گوشه و جایی می گردند که مطالباتشان را مطرح کنند؛ اینها تبدیل به یک سری کینه‌ و عقده‌ها و در نهایت تبدیل به یک بشکه باروت می‌شوند و نیاز به یک چاشنی پیدا می‌کنند تا یک جرقه زده و بشکه باروت را منفجر کند.
۲۷۲۱۹