رئیس سازمان سنجش آمار قبول شدگان نهایی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک گروه آزمایشی، جنسیت و دانشگاه را اعلام کرد. خدایی در ادامه […]

5f9c37c662895_2020-10-30_19-26

رئیس سازمان سنجش آمار قبول شدگان نهایی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک گروه آزمایشی، جنسیت و دانشگاه را اعلام کرد.

خدایی در ادامه بیان کرد: در گروه علوم ریاضی و فنی ۶۲ هزار و ۸۴۸ نفر، در گروه علوم تجربی ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر، گروه علوم انسانی ۵۵ هزار و ۵۷ نفر، گروه هنر ۶ هزار و ۱۰۹ نفر، گروه زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۴۱۷ نفر پذیرفته شده اند. در مجموع ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده‌اند.

او در ادامه بیان کرد: در دوره‌های روزانه ۱۱۸ هزار و ۵۰ نفر، در دوره‌های شبانه یا نوبت دوم ۱۸ هزار و ۶۹۸ نفر، در دانشگاه پیام نور ۱۳ هزار و ۴۶ نفر، در دانشگاه فرهنگیان ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر، در دانشگاه غیرانتفاعی ۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر، در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها ۵۱۴ نفر، در دوره‌های شهریه پرداز ۵ هزار و ۳۳۹ نفر و در دانشگاه آزاد در چهار رشته ۲ هزار و ۱۰۹ نفر پذیرفته شده‌اند.

زنان دارای بیشترین آمار قبولی در کنکور سراسری ۹۹
معاون وزیر علوم در ادامه درباره میزان قبول شدگان به تفکیک جنسیت در کنکور سراسری نیز افزود: در کنکور سراسری ۹۹ از بین ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شده نهایی در کنکور، تعداد ۱۰۱ هزار و ۹۱۲ نفر زن «معادل ۵۳.۶ درصد» و ۸۸ هزار و ۳۶ نفر مرد «معادل ۴۶.۴ درصد» هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نتایج پذیرفته شدگان سایر رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد. جمع پذیرفته شدگان با آزمون این دانشگاه ۸۸ هزار و ۶۹۳ نفر است.

معاون وزیر علوم ادامه داد: مجموع پذیرفته شدگان بدون آزمون با سوابق تحصیلی ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر هستند که ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر توسط دانشگاه آزاد قبلا اعلام شده است.

خدایی ادامه داد: جمع کل قبولی اعلام شده برای آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی ۶۹۷ هزار و ۲۷ نفر است.

رئیس سازمان سنجش در ادامه گفت: به علت شیوع کرونا جلوگیری تجمع و بر اساس شیوه‌نامه‌های اعلامی ستاد کرونا سازمان سنجش پاسخگویی حضوری نخوهد داشت و صرفاً به صورت الکترونیکی پاسخگوی داوطلبان خواهد بود. نتایج دانشگاه امام صادق(ع) متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و… پس از بارگزاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد، ادامه داد: پذیرفته شدگان برای آگاهی از زمان ثبت نام و مدارک لازم به اطلاعیه سازمان سنجش و سایت‌های دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

.
.
منبع : خبرفوری