سیاسی/ بین الملل تاریخ توافقات میان ایالات متحده و سایر کشورها در طی سال های مختلف حاکی از آن است که این کشور به دلیل برخورداری از روحیه استعماری در قالب موارد از توافقاتی که حتی خودش پیشرو آن بوده خارج شده است. امروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درحالی برگزار می‌شود که برخی به تاثیر […]

سیاسی/ بین الملل 5fa0146e94b19_2020-11-02_17-45 تاریخ توافقات میان ایالات متحده و سایر کشورها در طی سال های مختلف حاکی از آن است که این کشور به دلیل برخورداری از روحیه استعماری در قالب موارد از توافقاتی که حتی خودش پیشرو آن بوده خارج شده است.

امروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درحالی برگزار می‌شود که برخی به تاثیر نتیجه این انتخابات بر تحولات ایران و احیای توافقات گذشته می‌اندیشند. این درحالیست که تاریخ آمریکا نشان می‌دهد در یکصد سال گذشته، ایالات متحده به کمتر توافقی پایبند بوده است.

توافق ۱۹۱۹ آمریکا با کشورهای مغلوب جنگ جهانی اول، توافق ۱۹۹۴ آمریکا و کره شمالی، توافق زیست محیطی پاریس، توافق تجاری اقیانوس آرام و برجام تنها نمونه‌هایی از این بدعهدی است.

در همین راستا بسیاری از صاحبنظران معتقدند که حتی اگر رقیب ترامپ در انتخابات امروز پیروز شود، بعید است تاثیری بر فرجام برجام بگذارد.

.
.
منبع : خبرفوری