سیاسی/ بین الملل همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،انتخاب نمایندگان سنا و کنگره در جریان است که دموکرات‌ها در کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان برتری دارند و جمهوری‌خواهان به تصاحب اکثریت مجلس سنا نزدیک می‌شوند. به گزارش نشریه ال پائیس اسپانیا، هم‌زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز بین دو حزب […]

سیاسی/ بین الملل 5fa3248b37b0a_5fa3248b37b0e همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،انتخاب نمایندگان سنا و کنگره در جریان است که دموکرات‌ها در کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان برتری دارند و جمهوری‌خواهان به تصاحب اکثریت مجلس سنا نزدیک می‌شوند.

به گزارش نشریه ال پائیس اسپانیا، هم‌زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نبردی تعیین‌کننده در سرنوشت این کشور به راه انداخته است.

میچ مک کانل جمهوری‌خواه، حتی با نتایج موقت اعلام شده نیز برتری خود را در مجلس سنا حفظ کرده و بدین ترتیب کلید قدرت را به دست می‌گیرد؛ حال رئیس‌جمهوری آتی هرکسی که می‌خواهد باشد.

۳۵ کرسی سنا که ۲۳ کرسی آن مربوط به جمهوری‌خواهان و ۱۲ کرسی آن به دموکرات‌ها تعلق داشت، در این انتخابات به رای گذاشته شد.

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو ۴۷ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم‌اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به دست خواهد گرفت.

با گذشت زمان، امید دموکرات ها برای تصاحب اکثریت کرسی های مجلس سنا کمرنگ می شود. آنها برای دستیابی به چهار کرسی لازم برای در اختیار گرفتن کنترل مجلس علیا به ماین، کارولینای شمالی و مونتانا چشم داشتند که در دومی نتوانستند کرسی سنا را در برابر رقیب جمهوریخواه از آن خود کنند.

این درحالی است که اعضای حزب دموکرات همچنان در مجلس نمایندگان آمریکا توانسته‌اند با کسب ۱۸۸ کرسی در برابر ۱۸۱ کرسی جمهوریخواهان برتری خود را حفظ کنند. نانسی پلوسی، نمایندهٔ دموکرات کالیفرنیا که رئیس مجلس نمایندگان بود نیز دوباره برای این جایگاه انتخاب شد.

در مجلس نمایندگان که در مجموع ۴۳۵ کرسی دارد، پیش از این دموکرات‌ها دست بالا را داشته‌اند و جمهوری‌خواهان در مجلس سنا با ۱۰۰ سناتور بر کرسی‌هایش می‌نشینند جمهوری‌خواهان.

.
.
منبع : خبرفوری