سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری کوزوو روز پنجشنبه از مقام خود استعفا داد. وی می گوید با کنار رفتن از قدرت فرصت خواهد داشت تا خود را برای دفاع در برابر اتهام شرکت در جنایات جنگی آماده کند. هاشم تاچی پیش از استقلال کوزوو، رهبر جنگجویان استقلال طلب این کشور بود. آقای تاچی، با شرکت […]

سیاسی/ بین الملل 5fa3fbd1adbf1_2020-11-05_16-49 رئیس جمهوری کوزوو روز پنجشنبه از مقام خود استعفا داد. وی می گوید با کنار رفتن از قدرت فرصت خواهد داشت تا خود را برای دفاع در برابر اتهام شرکت در جنایات جنگی آماده کند.

هاشم تاچی پیش از استقلال کوزوو، رهبر جنگجویان استقلال طلب این کشور بود. آقای تاچی، با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد برای «احترام و حفاظت از سوگند ریاست جمهوری که خورده مسند قدرت را ترک می کند.»

آقای تاچی در ماه ژوئن گذشته از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در شهر لاهه هلند، به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت متهم شده بود.

دادستان دیوان در تابستان گذشته با صدور کیفرخواستی هاشم تاچی و ۹ تن از مبارزان جدایی‌طلب پیشین کوزوویی را در جریان مناقشه این کشور با صربستان در پایان دهه ۹۰ میلادی به انجام جنایات جنگی متهم کرد.

.
.
منبع : خبرفوری