امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بیش از دو میلیون و صد هزار تومان کاهش یافت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان سقوط کرده است که دیروز قیمت‌ها برابر با ۱۵ میلیون و صدهزار تومان گزارش شده بود . با قوت گرفتن احتمال پیروزی […]

بازار سکه سکته کرد/ خرید این قطعات ریسک بالایی دارد

امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بیش از دو میلیون و صد هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان سقوط کرده است که دیروز قیمت‌ها برابر با ۱۵ میلیون و صدهزار تومان گزارش شده بود .

با قوت گرفتن احتمال پیروزی بایدن و تضعیف ارزش دلار در بازارهای جهانی و بازار ایران ، قیمت‌ها در بازار ارز و طلا و سکه تغییری قابل توجه را تجربه کرده است. بر این اساس نرخ هر قطعه سکه کاهش عجیب دو میلیون و صد و چهل هزار تومانی را در پایان فعالیت بازار در حالی به ثبت رساند که پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت‌ها در روزهای آتی نیز ادامه دار باشد .

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ریزش یک میلیون و ۲۰۰هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.نیم سکه نیز کاهش یک میلیون تومانی را ثبت کرد و از هشت میلیون تومان به هفت میلیون تومان رسید. هر قطعه ربع سکه تمام بهار آزادی نیز با کاهش ۶۵۰ هزار تومانی به قیمت ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد. اما کاهش قیمت سکه گرمی تنها ۱۷۰ هزار تومان بود و هر قطعه سکه گرمی ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

سکه

بر این اساس حباب انواع سکه نیز با کاهشی بسیار قابل توجه مواجه گردیده است.هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۶۳۸ هزار تومان حباب دارد البته حباب این سکه نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار تومان کاهش یافته است. حباب سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۳۰ هزار تومانی به ۳۷ هزار توان رسید. در عین حال حباب نیم سکه با کاهش ۶۵ هزار تومانی ۸۶۸ هزار تومان برآورد می‌شود و حباب ربع سکه با کاهش ۴۵۷ هزار تومانی همچنان بالای دو میلیون تومان است و هر سکه گرمی نیز یک میلیون و ۲۱۸ هزار توان حباب دارد.

به این ترتیب ریسک خرید ربع سکه همچنان بسیار بالاست و خرید سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ریسکی برای خرید ندارد.نکته مهم اما رفتار عجیب صرافان و دلالان در قبال خرید سکه بود . امروز کمتر کسی در بازار موفق به فروش سکه تمام بهار آزادی شد.

صرافان فاصله قیمتی بالایی را برای خرید پیشنهاد می‌دادند. به عنوان مثال قیمت پیشنهادی در اغلب موارد نزدیک به ۶۰۰هزار تومان پایین‌تر از قیمت فروش بود.اغلب صرافان با کم کردن حباب حاضر بودند سکه را به قیمتی واقعی خریداری کنند به این ترتیب ربع سکه هر چند ۵ میلیون تومان فروخته می شود اما به قیمت سه میلیون و سیصد هزار تومان خریدار داشت.

۲۲۳۲۲۳