در پی درگذشت ناگهانی محمدرضا نجفی نماینده سابق تهران اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، پروانه سلحشوری و محمدرضا تابش در صفحات مجازی خود از او نوشتند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی در گذشت محمدرضا نجفی نماینده سابق تهران اسحاق جهانگیری در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از او نوشت: درگذشت جناب آقای محمدرضا نجفی نماینده […]

پیام تسلیت جهانگیری، عارف در پی درگذشت نماینده سابق تهران

در پی درگذشت ناگهانی محمدرضا نجفی نماینده سابق تهران اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، پروانه سلحشوری و محمدرضا تابش در صفحات مجازی خود از او نوشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی در گذشت محمدرضا نجفی نماینده سابق تهران اسحاق جهانگیری در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از او نوشت: درگذشت جناب آقای محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی که از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس بود، موجب تأسف و تأثر گردید.
مصیبت فقدان این انسان خدوم و پرتلاش را به همه علاقه مندان، همکاران و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.

پیام عارف برای درگذشت محمدرضا نجفی

محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس دهم نیز در وصف فقدان این نماینده سابق مجلس نوشت: «متعهد جناب آقای دکتر محمدرضا نجفی که در دوران همکاری با ایشان در مجلس دهم و فراکسیون امید برای من مشاوری امین و راهنمایی ارزشمند بود را، به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم.
مرحوم دکتر محمدرضا نجفی از اوان جوانی با حضور موثر در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و جبهه‌های دفاع مقدس زبانزد همگان بود و تلاش‌های وصف‌ناپذیری را انجام داد.
تعهد بالای او و استعداد وصف‌ناپذیرش، رمز موفقیت چشمگیر او در این صحنه‌ها بود.
یاد و خاطره دکتر نجفی که از یادگاران پرافتخار دوران دفاع مقدس بود همواره در اذهان دوستداران و همکاران ایشان باقی خواهد ماند و قطعا او الگویی برای نوجوانان و جوانانی است که دل در گروی پیشرفت و تعالی کشور دارند.
از خدای بزرگ شادی روح این عزیز فرزانه را خواهانم و امیدوارم با اولیا محشور گردد.»

سلحشوری و غم باورنکردنی درگذشت همکار

پروانه سلحشوری نماینده سابق تهران نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: صبح امروز، خبری بسیار متاثرکننده‌ شنیدم. در عین ناباوری، مهندس محمدرضا نجفی نماینده خوب مردم تهران در مجلس دهم، دار فانی را وداع گفتند و به لقای حق پیوستند. مهندس نجفی از جانبازان و بازماندگان جنگ بودند و پس از جنگ نیز ،از آثار بیماری‌های ناشی از جنگ رنج می‌بردند. سخت‌کوش و پرتلاش بودند. در حوزه تخصصی خودشان بسیار مطلع بودند . مهندس نجفی در به ثمر رساندن تحقیق و تفحص از خودروسازی و اهتمام به قرایٔت آن در مجلس تلاش بی‌وقفه ای انجام دادند. این تحقیق که یکی از افتخارات مجلس دهم در حوزه نظارتی است، یادگار ماندگار اثربخشی نمایندگان دلسوزی چون ایشان است.
این ضایعه‌ی غم‌انگیز و باورنکردنی را خانواده‌ی عزیز آن مرحوم، مردم شریف ایران بویژه مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلام‌شهر تسلیت عرض می‌کنم. پس از مرگ یاد تنها ما باقی می‌ماند، خوشابحال آنانی که نیک زیستند و جان در راه دفاع از وطن دادند. روحش شاد، یادش گرامی و نامش ماندگار

دلونوشته تابش

محمدرضا تابش نماینده اردکان یزد در مجلس دهم نیز در یادداشتی نوشت:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

کسی کو نکونام میرد همی ؛
ز مرگش تاسف خورد عالمی

از راه رفتن صبحگاهی فارغ شده ام، چشمم روی صفحه موبایل که دوستان خبر تکذیب یا تایید درگذشت "مهندس نجفی" را جویا شده اند قفل می شود. با دوستان مشترک تماس می گیرم، از احوالش بی خبرند. من هم ابتدا به امر می گویم ظاهرا دچار سکته وسیع شده، قراراست تحقیق کنند و خبر دهند. آیه اناالله و انا الیه راجعون که از پیامک دوستم برصفحه تلفن همراه نقش می بندد، قلبم درد میگیرد و اشکم سرازیر می شود.

علی رغم میل باطنی ام، باید در توصیف شخصیت برادر عزیزم مهندس نجفی به این نکته اشاره کنم که نشست و برخاست با دولتمردان، مدیران،
نمایندگان، دانشگاهیان و حضور در جلسات کارشناسی و تخصصی و… علاوه بر آنکه برترین مزیتش کسب دانش وتجربه و مهارتهاست، اما از آن جهت که انسان را در مقام سنجش توانمندی و کارآمدی افراد، خبره می سازد نیز حائز اهمیت اساسی است.

از این رو مرحوم مهندس نجفی را در زمره نیروهای ارزشمند برآمده از انقلاب و مجاهدی متعهد به آرمان های مردم که برای تحقق آن انقلاب کردند، می دانم که زخارف دنیوی او را نیالود و از اهداف والای انسانی بازنداشت.

وی با کوله باری از تعهد و اخلاص که ریشه در تربیت دینی و روحیه انقلابی و حضور موثرش در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت، به عنوان یک عنصر فعال در جنبش دانشجویی و دانشگاه و همچنین مدیری کارآمد درعرصه صنعت کشور، وقتی افتخار نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را پیدا کرد با پشتوانه این سوابق افتخارآمیز و بامشی اصلاح طلبانه واقعی، همه ی وقت خویش را مصروف وظیفه خطیر قانونگذاری و نظارت نمود و عنصری بسیار فعال و تاثیر گذار و مسئولیت پذیر در کمیسیون تخصصی، صحن مجلس و فراکسیون امید بود که بی ریا و هیاهو وظایف قانونی و شرعی خویش را به انجام می رسانید و همیشه پلی می شد تا سایرین مراحل ترقی را طی کنند و اهداف جمعی که تعالی دین و آیین و پیشرفت کشور و رفاه مردم را مدنظر دارد، محقق گردد.

درسوگ وی زبان حال من و خیل دوستانش این است که:
مهر تو، حک شده در قلب همه یارانت
کی توان خاطر تو، تا دم ماندن بگرفت

خدایش رحمت کند که علیرغم جسم آسیب دیده در دوران جنگ و قلب بیمارش، متعهدانه و سخت کوشانه رسالت خدمت به مردم را با تعهد و کار تخصصی و وقت گذاری به انجام رسانید و سبکبال، روحش به آسمان پرکشید.

این ضایعه تاسف بار را به خانواده محترم و دوستان ارجمندش، به ویژه همسر و فرزندان گرانقدرش تسلیت عرض می نمایم و صبر و اجر آنها را ازخداوند متعال مسالت می نمایم.