سیاسی/ بین الملل خبرنگار روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در سخنانی اعلام کرد: بایدن اهمیت باقی ماندن تشکیلات خودگردان برای امنیت اسرائیل را به خوبی می‌داند و انتخاب او برای تشکیلات خودگردان بسیار مثبت خواهد بود اما برای ملت فلسطین ضروری نیست. عمیرا هیس در سخنانی اعلام کرد: بایدن اهمیت باقی ماندن تشکیلات خودگردان برای امنیت اسرائیل […]

سیاسی/ بین الملل 5fa9285aae71f_5fa9285aae722 خبرنگار روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در سخنانی اعلام کرد: بایدن اهمیت باقی ماندن تشکیلات خودگردان برای امنیت اسرائیل را به خوبی می‌داند و انتخاب او برای تشکیلات خودگردان بسیار مثبت خواهد بود اما برای ملت فلسطین ضروری نیست.

عمیرا هیس در سخنانی اعلام کرد: بایدن اهمیت باقی ماندن تشکیلات خودگردان برای امنیت اسرائیل را به خوبی می‌داند و انتخاب او برای تشکیلات خودگردان بسیار مثبت خواهد بود اما برای ملت فلسطین ضروری نیست.

هیس در ادامه افزود، فلسطینیان آرزو داشتند و منتظر بودند دونالد ترامپ سقوط کند و انتخاب جو بایدن برای تشکیلات خودگردان فلسطین خوب است.

وی گفت: بایدن هوادار قدیمی اسرائیل است و از اهمیت تشکیلات خودگردان فلسطین برای اسرائیل به منظور برداشتن بار مستقیم اداره این مناطق برای اسرائیل به خوبی آگاه است. بنابراین او باید تضمین کند تا تشکیلات خودگردان فلسطین از لحاظ اقتصادی دچار فروپاشی نشود و نیاز سیاسی به آن از بین نرود.

وی ادامه داد: روابط دیپلماتیک میان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین از سرگرفته خواهد شد، نمایندگی فلسطین در واشنگتن بازگشایی می‌شود و دیدارهای میان نمایندگان مدنی و امنیتی آمریکا با کارکنان فلسطینی مجددا انجام خواهد شد. بایدن و تیم وی به دنبال راه‌هایی برای از سر گیری کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان هستند؛ هر چند این مسأله به خاطر قانون تروریسم که کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی آن را تصویب کرد، سخت و مشکل می‌باشد.

هیس تصریح کرد: می‌توان اینطور فرض کرد که آمریکا برای حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و حمایت از سازمان‌های بشردوستانه غیردولتی که در اراضی فلسطین اشغالی فعالیت دارند، بازگشته است.

.
.
منبع : خبرفوری