روزنامه ایران نوشت:رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، از سیاست و تلاش دولت برای جلوگیری از گران شدن هزینه اینترنت انتقاد کرد. مسلم معین در این برنامه پیرامون دلایل توسعه نیافتن مطلوب شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه اراده‌هایی در مقابل این مسأله وجود دارد، گفت: «دولت فقط یکجا […]

انتقاد رئیس سازمان فضای مجازی بسیج از دولت به خاطر ارزان نگه داشتن قیمت اینترنت! / کی گفته مردم به پیام رسانهای داخلی اعتماد ندارند؟

روزنامه ایران نوشت:رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، از سیاست و تلاش دولت برای جلوگیری از گران شدن هزینه اینترنت انتقاد کرد.

مسلم معین در این برنامه پیرامون دلایل توسعه نیافتن مطلوب شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه اراده‌هایی در مقابل این مسأله وجود دارد، گفت: «دولت فقط یکجا در برابر گرانی، قاطع ایستادگی کرد، آن هم گرانی «اینترنت» بود. کاش برای سایر کالاها هم همین طور ایستادگی می‌کرد.»

او درحالی دولت را متهم به جلوگیری از گرانی ترافیک اینترنت به نفع پیام‌رسان‌های خارجی کرد که در حال حاضر بر اساس قانون هزینه ترافیک خارجی دو برابر ترافیک داخلی محاسبه می‌شود و مشخص نیست چه میزانی از گرانی مورد نظر رئیس سازمان فضای مجازی بسیج بوده است.

مسلم معین در ادامه در استدلالی کاملاً متفاوت گفت که یکی از موانع توسعه شبکه ملی اطلاعات شرکت‌های واسطه خدمات دهنده در حوزه اینترنت هستند که می‌خواهند با جلوگیری از توسعه این شبکه مانع ارزان شدن اینترنت شوند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج سپس با دفاع از طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های بومی، متهم کردن مجلس یازدهم به تقویت فیلترینگ را نادرست دانست و از اینکه گفته شود مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، انتقاد کرد و گفت: «این به غلط از جانب همه مردم حرف زدن است.»

۱۷۱۷