جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به بررسی چالش‌های مستندسازی بحران پرداخته و آخرین فیلم مستند رضا فرهمند را به نمایش درمی‌آورد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند از شبکه مستند پخش خواهد شد. […]

روایتی از امید در دل بحران در شبکه مستند

جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به بررسی چالش‌های مستندسازی بحران پرداخته و آخرین فیلم مستند رضا فرهمند را به نمایش درمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «نت‌های مسی یک رویا» روایتی متفاوت از پشت پرده جنگ در سوریه است و تصاویری انسانی همراه با امید به ادامه زندگی در روزهای پا جنگ را نشان می‌دهد. داستان این فیلم مستند درباره مَلّوک، پسری ۱۰ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع کرده و می‌فروشند، اما شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، امید را دل‌شان زنده نگه داشته است. امیدی که به خرابه‌ها و ویرانه‌های پس از جنگ، رنگ شادی می‌بخشد.

این مستند به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی معتبری از جمله لوکارنو، جایزه بزرگ «هارل» آمریکا، جشنواره مستند آسیایی DMZ (دی‌ام زد) کره جنوبی، جشنواره مستند زوریخ و… به نمایش درآمده است.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز گفت‌وگوی برنامه با حضور سعید فرجی، عکاس و احمد عبدالرحیمی، مستندساز بحران برگزار شده و به بررسی «چالش‌های مستندنگاری بحران» می‌پردازد. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه ۲۷ آبان ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۸ آبان ساعت ۹ صبح و جمعه ۳۰ آبان ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مهم‌ترین مستندهای داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس در ساختاری جدید و آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

۲۵۸۲۵۸