سیاسی/ بین الملل رسانه های عبری گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه دسامبر به امارات می رود. این نخستین سفر نتانیاهو به ابوظبی است. روزنامه "یدیعوت آحارونوت" دوشنبه شب اعلام کرد سفر آینده نتانیاهو به دعوت رسمی محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی انجام می شود. این روزنامه عبری زبان نوشت که پیش […]

سیاسی/ بین الملل 5fb34ac8e15e8_5fb34ac8e15ea رسانه های عبری گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه دسامبر به امارات می رود. این نخستین سفر نتانیاهو به ابوظبی است.

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" دوشنبه شب اعلام کرد سفر آینده نتانیاهو به دعوت رسمی محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی انجام می شود.

این روزنامه عبری زبان نوشت که پیش بینی می شود نتانیاهو برای اولین بار با هواپیمای جدید "صهیون وینگ" اختصاص داده شده برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات پرواز کند که هزینه آن ۷۵۰ میلیون شکل (۲۲۳ میلیون دلار) است.

وب سایت عبری "والا" ماه گذشته به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که نتانیاهو مانع سفر وزرای کابینه خود به امارات قبل از سفر خود وی شده است.

این وب سایت با استناد به ۳ مقام که نامشان را فاش نکرد، نوشت که "تعدادی از وزرا با دفتر نتانیاهو تماس گرفته و وی را از علاقه خود برای بازدید از امارات و برگزاری جلساتی با همتایان خود مطلع کردند تا همکاری بین دو طرف افزایش یابد."

این وب سایت افزود: "در میان وزرایی که می خواستند به امارات سفر کنند ، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی بود."

همین مقامات توضیح دادند که نتانیاهو پس از امضای توافق نامه عادی سازی روابط با امارات، مانع سفر آن ها به این کشور شده تا اولین سیاستمدار اسرائیلی باشد که به امارات متحده عربی سفر می کند و فقط پس از آن به وزرای دولت اجازه می دهد تا برای دیدار با همتایان خود به آنجا سفر کنند.

در ۱۲ اکتبر ، نتانیاهو تلفنی با محمد بن زاید گفتگو کرد و آنها برای دیدار با یکدیگر توافق و یکدیگر را دعوت به سفر کردند.

در ۱۵ سپتامبر ، امارات و بحرین دو توافق نامه عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که فلسطینیان آن را خنجر از پشت و خیانت به آرمان فلسطین دانستند.

.
.
منبع : خبرفوری