انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۴۲ درصدی برگزار شد، مشارکتی پایین که سیاستمداران را نگران کرده و تلاش دارند تا از تکرار این میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰جلوگیری شود. احتمالات زیادی وجود دارد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، درصد پایینی از مردم در انتخابات شرکت کنند. مردم از نظر اقتصادی و معیشت در […]

مشارکت انتخاباتی پایین نباید تکرار شود

انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۴۲ درصدی برگزار شد، مشارکتی پایین که سیاستمداران را نگران کرده و تلاش دارند تا از تکرار این میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰جلوگیری شود.

احتمالات زیادی وجود دارد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، درصد پایینی از مردم در انتخابات شرکت کنند. مردم از نظر اقتصادی و معیشت در فشار بوده و کرونا هم ضمیمه آن شده است.

ممکن است در این چندماه باقی مانده تا انتخابات، تحولی رخ بدهد که شور و انگیزه ای در مردم برای حضور پای صندوق های رای ایجاد شود؛ اما در حال حاضر مردم از گرانی ها خسته شده و زیر فشار بسیاری هستند.

برای امیدواری مردم به آینده باید مسئولان گرانی را مدیریت کنند، از قیمت و فشار اقتصادی بر معیشت و رفاه مردم بکاهند. درست است که مردم ما همیشه در صحنه های مهم سیاسی کشور حضور داشتند؛ اما آنان می گویند چرا یک کالا، روز به روز گران تر شده و نظارتی بر قیمت ها نیست، چرا نمی توانند برای آینده خود تصمیمات اقتصادی درست بگیرند و …

با این حال، باید امیدوار بود که مردم برای نشان دادن اقتدار ملی خود، به تکلیف شرعی‌شان عمل کرده و پای صندوق های رای حضور یابند.

مردم نباید سرنوشت خود را به عملکرد مسئولان گره بزنند و برای سرافزار کردن کشور، در برابر دشمنان این سرزمین؛ باید در انتخابات شرکت کنند. بنابراین بهتر است از الآن آیه یأس نخوانیم و امیدوار باشیم تا اانتخابات ۱۴۰۰ بازهم صحنه غرورآفرینی برای نظام جمهوری اسلامی شود.

* عضو جامعه روحانیت مبارز

۲۷۲۱۵