سیاسی/ بین الملل یک نماینده پارلمان لیبی اعلام کرد، در نشست مشورتی و مقدماتی اعضای پارلمان لیبی که روز یکشنبه در مراکش برگزار شد، راهکار متحد شدن پارلمانی مشترک از دو پارلمان طرابلس و طبرق مورد بررسی قرار گرفت. این عضو پارلمان لیبی در طرابلس که ترجیح داد نامش افشا نشود، در گفتگو با خبرگزاری […]

سیاسی/ بین الملل 5fbb65e833c04_5fbb65e833c07 یک نماینده پارلمان لیبی اعلام کرد، در نشست مشورتی و مقدماتی اعضای پارلمان لیبی که روز یکشنبه در مراکش برگزار شد، راهکار متحد شدن پارلمانی مشترک از دو پارلمان طرابلس و طبرق مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو پارلمان لیبی در طرابلس که ترجیح داد نامش افشا نشود، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: شهر طنجه مراکش شاهد برگزاری نشست مشورتی با حضور ۷۵ نماینده از طرابلس و طبرق بود.

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: در این جلسه راهکار اتحاد پارلمان های شرق و غرب لیبی مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده پارلمان طرابلس در ادامه پیش‌بینی کرد، پس از آنکه نمایندگان پارلمان طبرق (۳۰ نماینده) روز یکشنبه وارد مراکش شدند، امروز (دوشنبه) یک جلسه رسمی و یکپارچه با هدف یکپارچه کردن پارلمان برگزار شود.

با دعوت رسمی پارلمان مراکش، نمایندگان پارلمان لیبی قصد دارند در راستای تلاش برای متحد کردن ساختار پارلمانی تقسیم شده، جلسه یکپارچه‌ای را در شهر طنجه در شمال مراکش تشکیل دهند.

نمایندگان پارلمان طرابلس حامی دولت وفاق ملی لیبی، دولتی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد، هستند و نمایندگان پارلمان طبرق حامی شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر هستند که با دولت وفاق ملی بر سر مشروعیت و حاکمیت در این کشور نفت‌خیز نزاع می‌کنند.

روز یکشنبه یکی از مسؤولان وزارت خارجه مراکش به آناتولی گفت: رایزنی‌ها برای انسجام و اتحاد پارلمان لیبی روز دوشنبه در طنجه آغاز خواهند شد.

این مسؤول که خواست نامش افشا نشود، در ادامه گفت: در این جلسات اعضای هر دو بخش پارلمان در طرابلس و طبرق جمع خواهند شد.

گروه‌های لیبیایی در مذاکرات مستقیمی که هفته گذشته در تونس برگزار شدند، درباره برخی موضوعات از جمله برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ توافق کردند و سایر موضوعات باقی مانده و در انتظار دور بعدی مذاکرات هستند.

سال‌ها است نهادهای قانون گذار و اجرایی لیبی دو بخش شده‌اند و همین مساله باعث شکل‌گیری درگیری مسلحانه‌ای در این کشور شده که علاوه بر ویرانی گسترده این کشور و خسارات مالی بزرگ، جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفت.

.
.
منبع : خبرفوری