سیاسی/ بین الملل دولت دونالد ترامپ، دولت فیلیپین را به موشکهای هدایت شونده دقیق و تسلیحات دیگر برای جنگ با شبه‌نظامیان مرتبط با داعش و در راستای تعهدش در زمینه دفاع از این همپیمان خود، تجهیز کرد. رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا امروز (دوشنبه) به نمایندگی از دولت متبوعش در مراسمی در محل […]

سیاسی/ بین الملل 5fbb882908810_5fbb882908813 دولت دونالد ترامپ، دولت فیلیپین را به موشکهای هدایت شونده دقیق و تسلیحات دیگر برای جنگ با شبه‌نظامیان مرتبط با داعش و در راستای تعهدش در زمینه دفاع از این همپیمان خود، تجهیز کرد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا امروز (دوشنبه) به نمایندگی از دولت متبوعش در مراسمی در محل وزارت امور خارجه فیلیپین در شهر مانیل شرکت کرده و طی این مراسم تحویل یک بسته از موشکها و بمبهای آمریکایی به ارتش فیلیپین را اعلام کرد. دونالد ترامپ در ماه آوریل طی یک گفتگوی تلفنی با رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین وعده اعطای موشک به ارزش ۱۸ میلیون دلار به این کشور را داد.

دوترته در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از آمریکایی‌های فیلیپین خواست در انتخابات به ترامپ رای دهند اما بعد از انتخابات از طریق سخنگویش به جو بایدن پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.

اوبراین در سخنرانی در این مراسم تحویل موشکهای آمریکایی در مانیل به نقش دولت ترامپ در شکست دادن گروه تروریستی داعش در خاورمیانه و کشتن ابوبکر البغدادی رهبر این گروه در سال گذشته میلادی در سوریه اشاره کرده و مجددا بر تعهد آن برای کمک به شکست شبه نظامیان مرتبط با داعش در جنوب فیلیپین تاکید کرد.

اوبراین خاطر نشان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کنار دوترته همچنان که ما با داعش در اینجا در جنوب شرق آسیا مبارزه می‌کنیم می‌ایستد. این انتقال بر تعهد قدرتمند و مداوم ما به ائتلاف بسیار مهم تاکید می‌کند.

او نسبت به تداوم یک توافق امنیتی کلیدی که شرکت نیروهای آمریکایی در رزمایشهای با ابعاد بزرگ در فیلیپین را مجاز می‌کند، اظهار امیدواری کرد. دوترته اوایل سال جاری میلادی در جهت لغو این توافق تحت عنوان توافق نیروهای مهمان با آمریکا اقدام کرد اما بعدا اجرای تصمیمش را تا سال آینده میلادی به تاخیر انداخت که این اقدام مورد استقبال اوبراین قرار گرفت.

او گفت که آمریکا در کنار فیلیپین در زمینه تلاشش برای محافظت از حقوق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی می‌ایستد.

او صحبت مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در اوایل سال جاری میلادی مبنی بر اینکه "هر گونه حمله مسلحانه به کشتی ها یا هواپیماهای ارتش فیلیپین در دریای چین جنوبی موجب اجرا شدن وظایف دفاعی دوجانبه ما خواهد شد" را تکرار کرد.

.
.
منبع : خبرفوری