ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت ایران یک دولت تروریست نیست، گفت: ما نباید در دامی که صهیونیست ها گذاشته اند، گرفتار شویم. حسین مرعشی، با اشاره به ترور شهید فخری زاده، اظهار کرد: من این حادثه ناگوار و دردناک را به خانواده آن شهید و همکاران وی و فرهیختگان کشور تسلیت […]

توصیه های دو اصلاح طلب درباره واکنش ایران به ترور دانشمند ایرانی /بدون نفوذ، ترور شهید فخری زاده انجام می‌شد /در دام اسرائیل نیفتیم

ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت ایران یک دولت تروریست نیست، گفت: ما نباید در دامی که صهیونیست ها گذاشته اند، گرفتار شویم.

حسین مرعشی، با اشاره به ترور شهید فخری زاده، اظهار کرد: من این حادثه ناگوار و دردناک را به خانواده آن شهید و همکاران وی و فرهیختگان کشور تسلیت عرض می کنم.

وی با اشاره به لزوم جبران ضعف سیستم اطلاعاتی و رفع خلأ های امنیتی برای مقابله با نفوذ دشمن در کشور، افزود: ما مثل دولت هایی نیستیم که اساس آنها بر ترور است. ما یک دولت تروریست نیستیم و باید براساس صبر، حوصله، بدون عجله و با سنجش شرایط کشور و براساس منافع ملی خود و به دور از احساسات اقدام کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران ادامه داد: ما باید کاملا متوجه عصبانیت و ناراحتی صهیونیست ها باشیم. شرایط منطقه ای در حال تغییر است که خوشایند رژیم صهیونیستی نیست. ما نباید در دامی که صهیونیست ها گذاشته اند، گرفتار شویم.

نفوذی‌ها بیشتر در لباس دوست وارد می‌شوند

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، با ابراز تأسف از ترور دانشمند هسته‌ای برجسته کشور شهید محسن فخری زاده، اظهار داشت: البته بنده سال‌هاست که در مناصب حکومتی و کارهای امنیتی و اطلاعاتی نیستم، اما این امر قطعی است که ترور کردن از طرف هر شخص یا هر قدرتی باشد، دلیل بر ضعف آن شخص یا آن قدرت است.

بنابر گزارش ایلنا، وی با بیان این که ترور کردن یعنی دشمن نمی‌خواهد مذاکره‌ای باشد، افزود: دشمن، وقتی نمی‌تواند موارد اختلافی خود را با صحبت حل کند و از نظر منطق و استدلال، پای میز مذاکره شکست می‌خورد، دست به ترور می‌زند؛ حالا فرق نمی‌کند آمریکا ترور کند یا اسرائیل.

وی با اشاره به شواهدی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی عامل ترور شهید فخری زاده بوده است، گفت: اسرائیل که از این جهات هدفش روشن است؛ و سال‌هاست که هدفش جمهوری اسلامی و نابود کردن قدرت ایران است، ولی ما اگرچه نباید در برابر اسرائیل خضوع کنیم، اما در عین حال نباید طوری رفتار کنیم که خواست آنان باشد؛ چون شاید آنان عکس العمل خاص و مورد نظر خودشان را انتظار دارند.

آیت الله موسوی تبریزی تأکید کرد: ما باید اطلاعات مان قوی باشد؛ رفتارمان قوی باشد؛ محافظت مان از نیروهایمان قوی باشد و این اصلا اتفاق مناسب و لایق شأن کشور ما نیست که بعد از ۴۰ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی و پس از تجربه اداره موفق جنگ با عراق و پیروزی در این جنگ و پس از مقابله با منافقینی که با تشکیلات قوی و سازمان یافته قصد ضربه زدن به نظام را با ترور و نفوذ در میان نیروهای انقلاب داشتند و پس از مقابله با تمام گروه‌هایی که در نقاط مختلف قصد براندازی داشتند، امروز شاهد باشیم که حفاظت از نیروهای بسیار مهم، قوی و کارکشته کشور، دچار اشکال است.

وی تأکید کرد: من معتقدم دیگر عوض این که با شعار و به صورت هیجانی با این مسائل برخورد کنند، کمی عمیق برخورد کنند؛ من شدیدا با توجه به این که اوایل پیروزی انقلاب، در رابطه با مسائل سیاسی و اطلاعاتی و دربرابر مجاهدین خلق، تروریست‌ها و کمونیست‌ها و توده‌ای ها، اطلاعات و تجربیاتی دارم، یقین دارم، بدون نفوذ این کارها مثل ترور شهید فخری زاده، انجام نمی‌شود؛ یعنی دشمنان در لباس دوست نفوذ می‌کنند و این کارها را انجام می دهند؛ حتی توده‌ای ها و روس‌ها، اوایل انقلاب دنبال نفوذ بودند و نفوذ هم کردند؛ و این نفوذی‌ها بودند که درباره ترور شهید بهشتی و انفجار حزب جمهوری اسلامی و یا انفجار دفتر نخست وزیری و ترور علمای بزرگ و ائمه جمعه بزرگ ما اقدام کردند.

وی گفت: از این رو ما باید بیشتر دنبال این باشیم که فارغ از ظاهرسازی ها و شعارخوانی ها، نفوذی‌هایی که در لباس دوست و ارزشی وارد می‌شوند و همیشه به نظام جمهوری اسلامی ضرر زده‌اند را شناسایی کنیم و در کنار آن بنیه و بنای امنیتی را به معنای واقعی و نه فقط شعاری و ظاهری، تقویت کنیم؛ یعنی اگر نفوذی‌ها هستند که انشاالله نباشند، پاکسازی کنند و من یقین دارم که بدون نفوذی، این کارهایی که اسرائیل انجام داده و قبلا هم انجام داده، انجام نمی‌شود.

دادستان اسبق کل انقلاب در پاسخ به این سؤال که با توجه به تجربیات شما، نفوذی‌ها بیشتر در لباس دوست و ارزشی ظهور پیدا می‌کنند یا در لباس منتقد؟ گفت: ممکن است در مواقعی که ارزشی جلوه کردن جایگاه دارد، در لباس ارزشی خود را نشان دهند و البته ممکن است در مواقعی که منتقد بودن جایگاه دارد خود را منتقد نشان دهند؛ مثلا فرض کنید در زمان یک دولتی اگر منتقد بودن ارزش است به دنبال انتقاد می‌روند و بعد هم ، می‌بینی آن آقا در خارج از کشور و از فلان جا سر در می‌آورد یا از آن طرف مثلا آقایی هم هست که خود را ارزشی نشان می‌دهد و با این شعار دادن‌ها و مرگ بر گفتن‌ها خود را ارزشی نشان می‌دهد و با نفوذ در جایگاه‌های خاص، در نتیجه یا فساد مالی کلان از درون آن بیرون می‌آید یا همین مسائل که مثلا با اجنبی‌ها و دشمنان نظام کار کنند و به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

وی گفت: البته ۹۹ و نیم درصد ارزشی‌ ها و همینطور منتقدان نمی‌توانند نفوذی باشند، اما یقین بدانید که این ترورها، بدون نفوذی امکان پذیر نیست و گاهی در دنیا هم دیدیم که حتی محافظ‌هایی که باید کار حفاظت انجام دهند، خودشان ترور می‌کنند یا به ترورها کمک می‌کنند.

۲۷۲۱۵