سیاسی/ بین الملل وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار رایزنی آمریکا با این کشور و دیگر کشورهای خلیج فارس پیش از آغاز مذاکرات با ایران شد. فیصل بن فرحان در گفت و گویی موضع این کشور را درباره تعامل جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا با ایران به ویژه در رسیده به هرگونه توافق تشریح […]

سیاسی/ بین الملل 5fcbb0bf8dc78_5fcbb0bf8dc7a وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار رایزنی آمریکا با این کشور و دیگر کشورهای خلیج فارس پیش از آغاز مذاکرات با ایران شد.

فیصل بن فرحان در گفت و گویی موضع این کشور را درباره تعامل جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا با ایران به ویژه در رسیده به هرگونه توافق تشریح کرد. او گفت که در صورت از سرگیری روند مذاکره آمریکا با ایران، باید در این باره با کشورهای حاشیه خلیج فارس مذاکره شود و مدعی شد که این تنها راه دست یافتن به توافقی با دوام است.
بن فرحان اظهار کرد: اول از همه انتظار داریم که کاملا با ما مشورت شود و ما و دیگر دوستانمان در منطقه کاملا در جریان آنچه در مذاکرات با ایران اتفاق می افتد باشیم.
بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر خارجه سعودی در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هستهای از آن خارج شد و تحریم های متعددی را نیز پس از آن بر ایران اعمال کرد و حال جو بایدن گفته است که تمایل دارد در صورت «بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش» به توافق هسته ای بازگردد.
ایران حدود یک سال و نیم پیش در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای و عدم پایبندی شرکای اروپایی برجام به تعهداتشان اعلام کرد که برخی تعهدات داوطلبانه اش در برجام را کاهش می دهد.

.
.
منبع : خبرفوری