سیاسی/ دولت معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت، غرامت هواپیمای ساقط‌شده اوکراینی از محل صندوق توسعه ملی به بازماندگان قربانیان آن و کشور اوکراین پرداخت خواهد شد. لعیا جنیدی اضافه کرد شاید منبع جایگزینی برای پرداخت این غرامت تعیین شود ولی فعلا صندوق توسعه ملی به‌عنوان منبع تأمین این رقم تعیین شده است. […]

سیاسی/ دولت 5fcbcf2961fae_2020-12-05_21-49 معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت، غرامت هواپیمای ساقط‌شده اوکراینی از محل صندوق توسعه ملی به بازماندگان قربانیان آن و کشور اوکراین پرداخت خواهد شد.

لعیا جنیدی اضافه کرد شاید منبع جایگزینی برای پرداخت این غرامت تعیین شود ولی فعلا صندوق توسعه ملی به‌عنوان منبع تأمین این رقم تعیین شده است.

به گفته جنیدی، وقتی فرد متخلف قادر به تأمین این رقم نیست، از بودجه اختصاص داده‌شده به دستگاه اجرائی مربوطه این رقم باید تأمین شود.
با انتشار رسمی گزارش بودجه ۱۴۰۰ و حذف ردیف مربوط به جبران غرامت سانحه هواپیمای پرواز ۷۵۲، به نظر می رسد منبع جایگزینی برای تأمین غرامت این هواپیما پیدا شده و این ردیف از محل هزینه‌های صندوق توسعه ملی حذف شده است.

.
.
منبع : خبرفوری