سیاسی/ بین الملل خیابان‌های پاریس امروز، شنبه، شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان مخالف لایحه "امنیت جامع" بود که تصویربرداری از نیروهای پلیس را جرم تلقی می‌کند. تظاهرکنندگان به سمت نیروهای پلیس سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کردند. هزاران معترض امروز […]

سیاسی/ بین الملل 5fcbd1d8caa4b_5fcbd1d8caa4d خیابان‌های پاریس امروز، شنبه، شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان مخالف لایحه "امنیت جامع" بود که تصویربرداری از نیروهای پلیس را جرم تلقی می‌کند.

تظاهرکنندگان به سمت نیروهای پلیس سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

هزاران معترض امروز در محکومیت خشونت پلیس و طرح‌های سیاسی امنیتی رئیس‌جمهوری این کشور که تظاهرکنندگان می‌گویند آزادی‌های مدنی را نابود خواهد کرد، تظاهرات کردند. جوانان که سرشان را پوشانده بودند پنجره‌های مغازه‌ها را شکستند و ویترین یکی از بانک‌ها را شکستند، برخی دیگر خودروها را آتش زدند.

آنها شعارهایی نظیر "قانون امنیت جامع را حذف کنید" و "فرانسه سرزمین حقوق نیروهای پلیس است" سر دادند.

تظاهرات دیگری نیز در شهرهای مختلف برگزار شد که تظاهرکنندگان جلیقه زرد و دیگر انجمن‌های کارگری هم به آن پیوستند.

طرح امنیت جامع تصویربرداری و دست به دست کردن تصاویر نیروهای پلیس در شرایط خاص را ممنوع می‌کند که مخالفان آن را کاهش آزادی بیان تلقی می‌کنند.

مقامات فرانسه بعد از درگیری‌های روز شنبه گذشته گفتند در ماده ۲۴ قانون امنیت جامع که اعتراضات را کلید زده، بازنگری خواهند کرد.

.
.
منبع : خبرفوری