سیاسی/ سیاست داخلی روزنامه اطلاعات نوشت: مردم به درستی سؤال می‌کنند مگر اصولاً هدف ذاتی رقابت جناح سیاسی، پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم نیست؟ اگر هست که باید هم باشد، پس چرا رفتار آنها شرایطی را رقم می‌زند که عکس این موضوع رقم بخورد؟ این روزنامه در ادامه نوشت: چرا برخی چهره‌های سیاسی […]

سیاسی/ سیاست داخلی 5fcf0f531c311_5fcf0f531c313 روزنامه اطلاعات نوشت: مردم به درستی سؤال می‌کنند مگر اصولاً هدف ذاتی رقابت جناح سیاسی، پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم نیست؟ اگر هست که باید هم باشد، پس چرا رفتار آنها شرایطی را رقم می‌زند که عکس این موضوع رقم بخورد؟

این روزنامه در ادامه نوشت:

چرا برخی چهره‌های سیاسی در تمام جناح‌ها، آرامش کشور و مردم را برنمی‌تابند؛ گویی که حیات آنها در جنجال‌آفرینی و جو دادن و ماجرا درست کردن و ایجاد هیجان‌های کاذب است؟ مگر آنها نمی‌دانند جان مردم از رشد قیمت‌ها به لبشان رسیده، قدرت خریدها کاهش یافته، سفره‌ها کوچک شده، بسیاری آرزوها به دیار خیال رفته و از عمل کیلومترها دور شده و در این میان عده‌ای دلال قدرتمند و بی‌رحم در حال پولدارتر شدن هستند؟

مردم می‌پرسند مگر سیاسیون و جناح‌ها نمی‌دانند که بهبود شرایط اقتصادی در گرو رفع تحریم‌هاست و مردم دیگر قدرت اقتصادی مقابله با گرانی‌های ناشی از تحریم و کمبود ارز و امثالهم را ندارند؟ آنها می‌پرسند چرا برخی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی با رفتار و گفتار و عملشان در تلاش برای دیوار کشیدن دور کشور هستند و تلویحاً با برقراری ارتباط سالم و آرام و مبتنی بر منافع ملی با دنیا مخالفند؟ آیا این، همان چیزی نیست که دلالان و ماهیگیران از آب گل‌آلود تحریم‌ها خواهان آن هستند؟ روشن است تنها کسانی که آزادسازی ورود کالا به کشور، بهبود شرایط ارزی، کاهش قیمت‌ها و روان شدن تجارت ناراحت‌شان می‌کند، دلالان و عناصر اقتصاد زیرزمینی هستند. حال چرا برخی رفتارها و گفتارهای جناح‌های سیاسی به مثابه ریختن آب به آسیاب این افراد است؟ مردم می‌پرسند چرا در کوران این همه مشکلات اقتصادی کشور گروهی باید به امر غیرضروری و چالش‌آفرین تقسیم یکی از استان‌های جنوبی کشور بپردازند؟ آیا این کار و امثال آن اولویت کشور و سفره‌های مردم است؟

اینها سؤالاتی مهم است که جناح‌ها و جریانات و چهره‌های سیاسی باید بدان پاسخ دهند و موضع خود را در برابر رفاه همین حالای مردم روشن کنند. سوداگران سیاسی که امروز آتش لج‌بازی‌شان می‌رود که باز هم شوکی دیگر به اقتصاد ملی و قیمت‌ها وارد کند،‌ خود به خوبی می‌دانند که راه کاهش قیمت‌ها از وفور کالا در بازار گذشته که این خود به افزایش درآمد کشور و در نهایت رفع تحریم‌ها منوط است. حال چرا آنها دانسته در برابر هرگونه تلاشی در راه رفع تحریم‌ها مانع‌تراشی و جنجال‌آفرینی می‌کنند؟ آیا در پس پرده، این التهابات منافعی دارند که مردم نمی‌دانند؟…

.
.
منبع : خبرفوری