سیاسی/ انتخابات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیات عالی نظارت مجمع در بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی مغایرتی با سیاست های کلی ندید. محسن رضایی در نشست خبری خود که عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به درگذشت آیت الله یزدی و شهادت شهید […]

سیاسی/ انتخابات 5fd0f5f8d06a0_2020-12-09_19-36 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیات عالی نظارت مجمع در بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی مغایرتی با سیاست های کلی ندید.

محسن رضایی در نشست خبری خود که عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به درگذشت آیت الله یزدی و شهادت شهید فخری زاده اظهار کرد: رحلت یار امام و انقلاب را ابتدا به حوزه علمیه و مرجع وملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره گزارش سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره امنیت کشور و به‌ویژه شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری زاده که در مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد ، گفت: سرلشکر باقری درباره شهادت شهید فخری زاده گفت که سرویس‌های اطلاعاتی و تروریستی در ۱۰ سال اخیر بارها به دنبال ترور این شهید بودند اما موفق نمی‌شدند اما در اقدام اخیر با استفاده از فناوری‌های جدید و تیربار هوشمند لیزری که با ماهواره کار می‌کرد و همچنین اطلاعات دقیقی که از مسیر حرکت و انحراف از جاده اصلی تهران به سمت آبسرد صورت گرفت، دست به این اقدام زدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شلیک با تیربار صدا خفه کن انجام شد و وقتی تیرها شلیک می‌شد هم محافظان و هم خود شهید و خانواده شهید صدای گلوله را نمی‌شنیدند، بنابراین توانستند او را به شهادت برساند.

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات سال آینده گفت: تا ۱۴۰۰، زمان بسیاری باقی مانده است؛ پیش بینی نکنید.

وی سپس در پاسخ به پرسشی درباره بررسی های اف ای تی اف با توجه به تاکید رهبری برای برداشتن محدودیت زمانی، خاطر نشان کرد: این مسئله به مجلس شورای اسلامی بستگی دارد که مجلس آن لوایح را به مجمع تشخیص فرستاده است و در آن نقش دارد دولت روحانی از رهبری تقاضا کرده که مجمع تشخیص به بررسی های خود ادامه دهد و مجمع محدودیت زمانی نداشته باشد این موضوع را در دستور کار داریم تا پاسخ های دولت در رابطه با سوالات را بشنویم. بنابراین بحث‌های کارشناسی را دولت دنبال می کند و نظر مجلس یازدهم در این رابطه برای مجمع تشخیص مهم است.

رضایی با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها توسط مجلس یازدهم نیز گفت: در بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی مغایرتی با سیاست های کلی ندیدیم، این مسئله بین مجلس و دولت مطرح است و شورای نگهبان اشکالاتی ندیده است هیات عالی نظارت مجمع مغایرتی در این مصوبه ندیده است و وارد این بحث نشده ایم.

رضایی همچنین در رابطه با ضمانت اجرایی برنامه هفتم توسعه گفت: در دور جدید مجمع دو تغییر مهم در سیاست گذاری بوجود آمده یکی تشکیل هیات عالی نظارت که هر گونه مغایرت با سیاست کلی در تصمیم گیری دولت ومجلس اعلام می شود و جلوی انحرافات قوانین و برنامه هایی که مغایر با سیاست کلی است گرفته می‌شود تغییر دوم این است که براساس خواست رهبری الزامات اجرایی شدن سیاست های کلی را مجمع به ایشان ارایه کند و هر سیاست کلی که ابلاغ می شود دولت و مجلس موظف اند برنامه عملیاتی شدن آن سیاست را ظرف شش ماه ابلاغ کنند . در این دوره تحول مبارکی رخ داده است و سیاست ها روی زمین باقی نمی ماند.

وی در توضیح فعالیت های اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع دوم که مورد بحث بود سیاست های کلی تامین اجتماعی است که در ده بند این سیاست های کلی تنظیم شده و طی دوسال اخیر با بیش از ۲۹۰نفر از صاحب نظران و کارشناسان این سیاست ها تهیه شده و در جلسه های مجمع و کمیسیون های دبیر خانه و اصلی مجمع مورد بحث قرار گرفته است. امروز بحث های کلی مربوط به تامین اجتماعی کشور بود که توسط وزیر تعاون توضیحات خوبی از وضعیت فقر، بازنشستگی و معلولیت و خانم های سرپرست خانوار توضیح داده شد ۲۰۰ هزار میلیارد دولت به تامین اجتماعی بدهی دارد. این جلسه سن بازنشستگی مورد بحث قرار گرفت و پیرامون پیشنهادات دولت ‌و وزیر مربوطه و کمیسیون دبیرخانه به طور کلی بحث شد و ۱۱نفر وقت گرفتند که در جلسه بعد نظرات خود را بگویند.

وی همچنین تصریح کرد: این سیاست ها منجر می شود تا قانون تامین اجتماعی توسط بودجه دستخوش تغییرات شود و این تغییرات هزینه های تامین اجتماعی را بالا می برد و این سیاست ها که ابلاغ شود یک ثبات در قانون اصلی تامین اجتماعی بوجود می آورد و هم‌چنین از اعمال سلیقه جلوگیری می کنند سیاست های کلی باعث می‌شود مشکلاتی مانند تامین منابع و برخورداری مردم و معلولین و خانم های سرپرست خانوار و میزان بهره مندی متناسب با نیازهایشان شود و کاهش فقر را منجر می شود.

رضایی در همین راستا ادامه داد: نکته مهم این است که تولید ماشین تولید فقر و معلولین را متوقف کنیم مثلاً در غربالگری ژنتیکی از معلولیت سی هزار کودک جلوگیری شده است. غربالگری ژنتیکی عالی برای کاهش معلولیت است و باید ماشین تولید فقر و معلولیت از بین رود و از فقر جدی کاسته شود.

.
.
منبع : خبرفوری