سیاسی/ بین الملل یکی از کمیته‌های نظامی فرانسه در گزارشی مجوز انجام تحقیقات به منظور ساخت سربازان مصنوعی («بیونیک») را برای نیروهای مسلح این کشور صادر کرد. یکی از کمیته‌های نظامی فرانسه برای امور اخلاقی با انتشار گزارشی به نیروهای مسلح این کشور مجوز داده تا به تحقیق درباره ساخت و توسعه سربازان مصنوعی (بیونیک) […]

سیاسی/ بین الملل 5fd1322979dcd_2020-12-09_23-53 یکی از کمیته‌های نظامی فرانسه در گزارشی مجوز انجام تحقیقات به منظور ساخت سربازان مصنوعی («بیونیک») را برای نیروهای مسلح این کشور صادر کرد.

یکی از کمیته‌های نظامی فرانسه برای امور اخلاقی با انتشار گزارشی به نیروهای مسلح این کشور مجوز داده تا به تحقیق درباره ساخت و توسعه سربازان مصنوعی (بیونیک) بپردازد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، این کمیته نظامی در گزارش خود که روز گذشته (سه‌شنبه) در اختیار عموم قرار گرفت، نوشت: «ضروری است که تحقیقات درباره [ساخت] سربازان مصنوعی متوقف نشود.»

ساخت سربازان بیونیک پروژه‌ای است که از مدت‌ها پیش بحث‌ها در خصوص آن داغ بوده. منظور از این پروژه به کارگذاشتن اعضای مصنوعی در بدن انسان برای بالا بردن قابلیت عملکردی آنها است.

ایندیپندنت نوشت ابعادی که در این تحقیقات به طور احتمالی بررسی می‌شود شامل افزودن قابلیتی به منظور افزایش «ظرفیت مغزی» سربازان و آرام کردن آنان در زمان استرس خواهد بود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دیگر قابلیت‌هایی که این کمیته نظامی برای این سربازان در نظر گرفته شامل استفاده از دارو‌هایی به منظور جلوگیری از درد، استرس و خستگی است.

این کمیته همچنین در نظر دارد از مواد مخدری استفاده کند که قدرت و سر‌سختی ذهن این سربازان در هنگام دستگیر شدنشان را ارتقا می‌دهد.

این کمیته نظامی در کشور فرانسه در گزارش خود همچنین عنوان کرده که بدون انجام تحقیقات درباره چنین فناوری‌‌هایی، نیرو‌های مسلح این کشور در مقایسه با ارتش دیگر کشور‌ها ضعف خواهد داشت.

با این حال، این کمیته چارچوب‌های اخلاقی برای این منظور را نیز در نظر گرفته و نوشته این اقدامات نباید انسانیت و زندگی عادی آنان را به خطر بیندازد.

«فلورانس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه از این کمیته نظامی در‌خواست کرده بود مسئله ساخت این سربازان ابر‌ انسانی را بررسی کند. وی در ماه ژانویه گفته بود تغییراتی که شامل کالبد شکافی سربازان باشد در این برنامه در نظر گرفته نمی‌شود.

این کمیته نظامی در فرانسه شامل ۱۸ متخصص و کارشناس در مسائل حقوقی، دفاعی و حوزه مختلف دیگر است.

.
.
منبع : خبرفوری