سیاسی/ بین الملل بنا بر گزارش‌ها، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا "دارل بلاکر" کهنه‌کار سیا را برای ریاست این سازمان مدنظر قرار داده است. فاکس نیوز ابتدا اواخر ماه گذشته گزارش داد که "دارل بلاکر"، بازنشسته و کهنه‌کار سیا با ۲۸ سال سابقه در این سازمان به عنوان کاندیدای برجسته برای ریاست سیا در […]

سیاسی/ بین الملل 5fd209ee3bdaa_2020-12-10_15-13 بنا بر گزارش‌ها، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا "دارل بلاکر" کهنه‌کار سیا را برای ریاست این سازمان مدنظر قرار داده است.

فاکس نیوز ابتدا اواخر ماه گذشته گزارش داد که "دارل بلاکر"، بازنشسته و کهنه‌کار سیا با ۲۸ سال سابقه در این سازمان به عنوان کاندیدای برجسته برای ریاست سیا در دولت آینده بایدن ظاهر شده است. با این وجود، طبق آژانس تلگرافی یهودی (JTA)، که اسم مستعار بلاکر را "جاسوس پرور" عنوان کرد. بلاکر یادآور شده که بایدن برای گرفتن توصیه، نزد او آمده است.

بلاکر تازه ۳ سال پیش به یهودیت گرویده اما از سال‌های دانشگاه با جامعه یهودی در ارتباط بوده است.

پدر بلاکر تا ۱۱ سالگی او و تا زمانی که در آگوستا، ایالت جورجیا ساکن شوند، در نیروی هوایی آمریکا بود. بلاکر در دانشگاه جورجیا تحصیل کرد پس از دانشگاه به نیروی هوایی ملحق شد و به مدت ۴ سال طی سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰، تحلیل‌گر بود. وی در سال ۱۹۸۹ برای شغلی در سیا درخواست داد.

طبق گزارش JTA، بلاکر در ۱۰ کشور از جمله سنگال، اوگاندا و پاکستان به سیا خدمت کرده و در نهایت رئیس ایستگاه بخش آفریقای سیا شده است. مهارت‌های موسیقایی او هنگام خدمت در ایستگاه در اوگاندا در دهه ۱۹۹۰، وی را به شهرت محلی رساند. بلاکر ۹ سال آخر خدمت خود را به عنوان مدیر اجرایی در سرویس اطلاعاتی ارشد، تیم رهبری جهانی سیا سپری کرد و در جامعه اطلاعاتی با عنوان "نجواگر جاسوسی" شناخته می‌شود.

طبق پروفایل لینک‌دین بلاکر، وی در سال ۲۰۱۸ سیا را ترک کرد و مدیر "ناظر مقابله با تروریسم" شد- که برای نیروهای پلیس آموزش فراهم می‌کند- و اندکی بعد هم همکاری خود با ای‌بی‌سی نیوز را آغاز کرد.

بلاکر سال گذشته مدیرعامل شرکت اطلاعاتی آژانس امنیتی چندعملیاتی (MOSAIC)، پیمانکار امنیتی خصوصی تحت اداره "تونی شینا"، جاسوس سابق آفریقای جنوبی شد.

تیم بایدن ادعای تشکیل دولتی را دارد که "شبیه آمریکا" باشد و تاکنون بسیاری از برگزیدگان او، از اولین‌های جمعیت خود در مواضع انتخابی بوده‌اند؛ از جمله "آوریل هینز"، معاون سابق رئیس سیا که بایدن می‌خواهد نخستین رئیس زن اطلاعات ملی آمریکا باشد.

بلاکر در صورت برگزیده شدن به عنوان رئیس سیا، نخستین رئیس سیاه‌پوست و سومین رئیس یهودی این سازمان خواهد بود.

.
.
منبع : خبرفوری