سیاسی/ بین الملل بانوی اول آمریکا در سایه ادامه تلاش های مذبوحانه ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برخی ایالت ها به امید پیروزی فقط به بازگشت به خانه فکر می کند. در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نبرد خود برای اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ […]

سیاسی/ بین الملل 5fd38763dad69_2020-12-11_18-21 بانوی اول آمریکا در سایه ادامه تلاش های مذبوحانه ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برخی ایالت ها به امید پیروزی فقط به بازگشت به خانه فکر می کند.

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نبرد خود برای اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ ادامه می دهد، «ملانیا ترامپ» بانوی نخست آمریکا فقط به بازگشت به خانه فکر می کند.

ترامپ نزدیک به ۵۰ شکایت با ادعای تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهور آمریکا در سوم نوامبر ارائه کرده است اما در هیچ کدام از این شکایت ها مدرک قاطعی که نشان دهد تخلفات گسترده در این انتخابات رخ داده است ارائه نکرده است.

در همین حال، وقتی از یک منبع نزدیک به ترامپ درباره وضعیت ذهنی و روحی بانوی اول آمریکا در سایه تدابیر حقوقی ترامپ و تیم حقوقی اش پرسیده شد به شبکه سی ان ان آمریکا گفت:او فقط می خواهد به خانه بازگردد.

هنوز مشخص نیست که «خانه» اعضای خانواده ترامپ وقتی در ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک می کنند،کجا خواهد بود.

با وجود این در گزارشی در مجلهPeople در هفته گذشته آمده است که ترامپ و ملانیا و «بارون» پسر ۱۴ ساله شان به احتمال زیاد به تفرجگاه Mar-a-Lago در «پالم بیچ» در «فلوریدا» بروند.

این در حالی است که یکصد و شش نماینده حزب جمهوری خواه آمریکا حمایت خود را از شکایت ایالت «تگزاس» به دادگاه عالی در رابطه با ممنوعیت شرکت چهار ایالت در کالج الکترال اعلام کردند.

یکصد و شش نماینده جمهوری خواه از شکایت دادستان تگزاس به دادگاه عالی آمریکا مبنی بر عدم احتساب آراء چهار ایالت این کشور شامل «جورجیا»، «میشیگان»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» حمایت کردند.

دادگاه عالی آمریکا به چهار ایالت نام برده دستور داد تا روز پنجشنبه به شکایت ثبت شده از سوی دادستان کل تگزاس که به دنبال ممنوع کردن شرکت چهار ایالت در کالج الکترال بعد از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات توسط آنهاست، پاسخ دهد.

هفده ایالت آمریکا نیز روز چهارشنبه از شکایت ایالت تگزاس به دیوان عالی برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

بر اساس نتایج تأیید شده از سوی دولت‌های ایالتی آمریکا، جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در برابر ۲۳۲ رأی الکترال دونالد ترامپ، برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا روز شنبه ۷ نوامبر (۱۷ آبان) در حالی که شمارش آرا و اختلافات حقوقی درباره روند انتخابات در برخی ایالت‌های همچنان در جریان بود، جو بایدن را پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند.

اما دونالد ترامپ با تأکید بر اینکه در برخی ایالت‌ها موارد متعددی از تقلب و تخلف در روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اتفاق افتاده است، تاکنون از پذیرش پیروزی رقیبش امتناع ورزیده و با انتشار پیام‌های متعدد در توئیتر و فیس‌بوک، خود را برنده انتخابات خوانده است.

رئیس جمهور آمریکا با این حال گفته در صورتی که کالج الکترال جو بایدن را در ۱۴ دسامبر به عنوان رئیس جمهور منتخب تایید کند، کاخ سفید را ترک می‌کند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد، «سوزان رایس» را به عنوان گزینه رهبری شورای سیاست داخلی کاخ سفید انتخاب کرده است؛ سمتی که نیاز به تایید شدن از سوی مجلس سنا ندارد.

سوزان رایس ۵۶ ساله از پرسابقه های دو دولت دموکرات آمریکا است که در دولت کلینتون در شورای امنیت ملی خدمت کرده و در دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق نیز به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی کار کرده است.

رایس پیش از این به عنوان یک گزینه معاون رئیس جمهور در دولت بایدن مطرح شده بود.

انتخاب او برای خدمت در یک سمت مربوط به امور داخلی با توجه به اعتبار گسترده او در حوزه سیاست خارجی تا حدی غیرمنتظره است.

کمپین بایدن در بیانیه ای به منظور اعلام انتخاب او گفت، رایس «تمام و کمال دولت را می شناسد».

در این بیانیه تصریح شد: رایس جزو ارشد ترین و با تجربه ترین رهبران دولتی در کشور ما است با مهارتهای در اختیار گرفتن قدرت دولت فدزرال برای خدمت به مردم آمریکا است.

بایدن همچنین تمایلش برای معرفی «دنیس مک دونو» رئیس دفتر سابق اوباما و معاون مشاور امنیت ملی سابق برای رهبری امور کهنه سربازان و همچنین بازگرداندن «تام ویلساک» وزیر کشاورزی سابق دولت اوباما، به این وزارتخانه را اعلام کرد.

.
.
منبع : خبرفوری