سیاسی/ سیاست خارجی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: من فکر می‌کنم که این شعرخوانی آقای اردوغان خیلی نمی‌تواند با توجه به ماهیت آن مراسم خیلی پیام و موضوعیت خاصی نداشت. یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: من فکر نمی‌کنم که غرض یا هدفی در این شعرخوانی آقای اردوغان […]

سیاسی/ سیاست خارجی 5fd3b986c7a77_2020-12-11_21-55 عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: من فکر می‌کنم که این شعرخوانی آقای اردوغان خیلی نمی‌تواند با توجه به ماهیت آن مراسم خیلی پیام و موضوعیت خاصی نداشت.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: من فکر نمی‌کنم که غرض یا هدفی در این شعرخوانی آقای اردوغان وجود داشته است و بیش از آنکه بخواهیم نسبت به آن حساس شده یا علیه آن موضع گیری کنیم، باید بدانیم که احتمالا این یک اشتباهات محاسباتی بوده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگویی در واکنش به شعرخوانی جنجالی رجب طیب اردوغان در جمهوری آذربایجان، گفت: من فکر می‌کنم که این شعرخوانی آقای اردوغان خیلی نمی‌تواند با توجه به ماهیت آن مراسم خیلی پیام و موضوعیت خاصی نداشت. اما اگر او خیال مباحث گذشته را که در برخی مواقع دنبال می‌کرد و صحبت‌هایی درباره تشکیل امپراطوری داشت را بخواهد در قالب این شعر دنبال کند، موضوع متفاوت خواهد بود ولی من تصور نمی‌کنم که چنین موضوعی صادق باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من فکر می‌کنم که آقای اردوغان آن تصورات سابق خودش را کنار گذاشته است. توصیه من به مقامات ترکیه آن است که با توجه به سوابق همکاری بین تهران و آنکارا و همین طور با توجه به دشمنان مشترک منطقه‌ای و دشمنان جهان اسلام مرتکب چنین اشتباهاتی نشوند. البته چنین موضوعات و حاشیه‌هایی نمی‌تواند خدشه‌ای به تاریخ بین دو کشور وارد کند. هرچند که من احضار سفیر ترکیه به وزارت خارجه را کار درستی می‌دانم.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه باید به سمتی حرکت کنند که روابط بین دو کشور همچنان پایدار بماند، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم که غرض یا هدفی در این شعرخوانی آقای اردوغان وجود داشته است و بیش از آنکه بخواهیم نسبت به آن حساس شده یا علیه آن موضع گیری کنیم، باید بدانیم که احتمالا این یک اشتباهات محاسباتی بوده است. به ویژه آنکه معادلات ترکیه و آقای اردوغان بعد از آن کودتای معروف در این کشور تغییر یافت و آنان به این نتیجه رسیدند که باید با همسایگان خود از جمله ایران روابط خوبی داشته باشند.

این نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته این اشتباهات از سوی ترکیه بی سابقه نبوده و ما در همان دوران ابتدایی داعش شاهد یک سری موضع‌گیری‌ها از جانب ترکیه و شخص آقای اردوغان بودیم که البته بعدا این مواضع را با رفتار درست جبران کردند.

.
.
منبع : خبرفوری