سیاسی/ دفاعی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دولت بودجه عملیاتی سازمان پدافند غیرعامل را قطع کرده است. سردار جلالی افزود: از سال ۹۳، به مرور اعتبارات عملیاتی به شدت کاهش یافت و در سال ۹۴، اعتبارات تملک دارایی سازمان پدافند غیرعامل از سوی دولت به ۵۰ درصد کاهش یافت و در سال‌های بعد عملا […]

سیاسی/ دفاعی 5fd4b75d1af4a_2020-12-12_15-58 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دولت بودجه عملیاتی سازمان پدافند غیرعامل را قطع کرده است.

سردار جلالی افزود: از سال ۹۳، به مرور اعتبارات عملیاتی به شدت کاهش یافت و در سال ۹۴، اعتبارات تملک دارایی سازمان پدافند غیرعامل از سوی دولت به ۵۰ درصد کاهش یافت و در سال‌های بعد عملا حذف گردید.

وی گفت: دولت نه ردیف بودجه عملیاتی و عمرانی به سازمان پدافند غیرعامل کشور اختصاص می‌دهد تا اقدامات در راستای مصونسازی زیرساخت‌های حیاتی را پیگیری و عملیاتی کند و نه اختیار و تکلیفی به دستگاه‌های اجرایی واگذار می کند تا از منابعشان در راستای اجرای الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل استفاده کنند. نتیجه این اقدام نیز چیزی جز تضعیف شدید کارکردهای پدافند غیرعامل نخواهد بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: دشمن به دلیل ترس از رویارویی مستقیم با ایران در جنگ نظامی به سمت اشکال نوین جنگ همچون جنگ های سایبری روآورده است و هدف اصلی این جنگ ها اختلال در ارائه خدمات زیرساخت های حیاتی به مردم است.

.
.
منبع : خبرفوری