سیاسی/ بین الملل پارلمان عربی از توافق بغداد و ریاض برای بازگشایی گذرگاه "عرعر" استقبال کرد. پارلمان عربی در بیانیه‌ای از توافق عربستان و عراق برای بازگشایی گذرگاه عرعر و تقویت روابط اقتصادی و مردمی میان دو کشور استقبال کرد. پارلمان عربی از تمامی کشورهای عربی خواست که روابط رسمی و مردمی خود با عراق […]

سیاسی/ بین الملل 5fd5ca044d5b6_5fd5ca044d5b9 پارلمان عربی از توافق بغداد و ریاض برای بازگشایی گذرگاه "عرعر" استقبال کرد.

پارلمان عربی در بیانیه‌ای از توافق عربستان و عراق برای بازگشایی گذرگاه عرعر و تقویت روابط اقتصادی و مردمی میان دو کشور استقبال کرد.

پارلمان عربی از تمامی کشورهای عربی خواست که روابط رسمی و مردمی خود با عراق را در تمامی سطوح توسعه و گسترش دهند.

این پارلمان همچنین از تلاش‌های دولت عراق برای بازیابی امنیت و ثبات و انحصار سلاح در دست نهادهای نظامی و امنیتی و مقابله با مداخلات خارجی حمایت کرد.

پارلمان عربی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوها میان بغداد و اقلیم کردستان عراق، از گفت‌وگوی دولت عراق و اقلیم برای حل و فصل پرونده‌های مورد مناقشه و تحقق عدالت در توزیع ثروت میان مردم عراق استقبال کرد.

این نهاد عربی همچنین به تداوم مخاطرات، تهدیدها و حملات داعش در عراق اشاره کرد و افزود این امر نیازمند حمایت کشورهای عربی از تلاش‌های دولت عراق در زمینه مبارزه با داعش و نابودسازی هسته‌های باقی مانده آن است.

پارلمان کشورهای عربی در ادامه ضمن اعلام همبستگی و حمایت کامل از عراق در تحقق امنیت و ثبات و صیانت از یکپارچگی ملی و عدم مداخله در امور داخلی‌اش، از همه اقدامات دولت این کشور برای مقابله با تعرضات خارجی مداوم به اراضی این کشور و حفاظت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق حمایت کرد.

منابع عراقی هفته گذشته از افتتاح گذرگاه «عرعر» در مرز این کشور با عربستان برای تردد مسافران و تجارت بین دو کشور خبر دادند.

.
.
منبع : خبرفوری