سیاسی/ بین الملل پلیس اندونزی از دستگیری یکی از اعضای ارشد گروه شبه نظامی "جماعة الاسلامیة" مرتبط با القاعده خبر داد که در بمب گذاری‌های ۲۰۰۲ منطقه بالی، اندونزی با بیش از ۲۰۰ کشته، دست داشته است. هدف اصلی این گروه شبه‌نظامی ایجاد خلافت داعش در جنوب شرق آسیا بوده است. سخنگوی پلیس اندونزی در […]

سیاسی/ بین الملل 5fd5df1ceb42d_5fd5df1ceb430 پلیس اندونزی از دستگیری یکی از اعضای ارشد گروه شبه نظامی "جماعة الاسلامیة" مرتبط با القاعده خبر داد که در بمب گذاری‌های ۲۰۰۲ منطقه بالی، اندونزی با بیش از ۲۰۰ کشته، دست داشته است.

هدف اصلی این گروه شبه‌نظامی ایجاد خلافت داعش در جنوب شرق آسیا بوده است.

سخنگوی پلیس اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذوالقرنین، یکی از فرماندهان حمله بالی روز پنجشنبه از سوی پلیس ضد تروریسم اندونزی دستگیر شده است. وی در زمان دستگیری هیچ مقاومتی از خود نشان نداد.

بر اساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل، نام دیگر این فرمانده شبه نظامی "آریس سومارسونو" است.

گمان می‌رود ذوالقرنین در ساخت بمب‌هایی که در انفجار بالی و هتل‌های "جی.دابلیو. ماریوت" و "ریتز –کارلتون" در جاکارتا در ۲۰۰۹ با ۹ کشته به کار گرفته شد، دست داشته باشد.

"پارا ویجایانتو" رهبر سابق جماعة الاسلامیة نیز در ۲۰۱۹ دستگیر شد.

یک تحلیلگر مسائل امنیتی گفته که دستگیری ذوالقرنین می‌تواند یا باعث تضعیف عملیات این گروه شبه نظامی یا اقداماتی تلافی جویانه یا حتی فعالیت‌هایی در اثبات موجودیت این گروه شبه نظامی شود.

.
.
منبع : خبرفوری