آکسفورد، کمبریج، UCL و امپریال کالج! کسی را سراغ دارید که برای ادامه تحصیل از کنار نام این دانشگاه‌ها به راحتی عبور کند؟ انگلستان از بالاترین سطح کیفیت آموزشی و امکانات رفاهی به همراه دانشگاه های فوق العاده معتبر برخوردار است، از این رو هیچ جای تعجبی ندارد که انگلستان همواره در بین ۳ کشور […]

از تحصیل در انگلستان چه می دانید؟

آکسفورد، کمبریج، UCL و امپریال کالج! کسی را سراغ دارید که برای ادامه تحصیل از کنار نام این دانشگاه‌ها به راحتی عبور کند؟ انگلستان از بالاترین سطح کیفیت آموزشی و امکانات رفاهی به همراه دانشگاه های فوق العاده معتبر برخوردار است، از این رو هیچ جای تعجبی ندارد که انگلستان همواره در بین ۳ کشور برتر جهان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی قرار دارد. قطعا مهاجرت به انگلیس و تحصیل در این کشور، رویای بسیاری از دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و این رویا، خیلی هم دور از دسترس نیست. در این مقاله قصد داریم شما را با تحصیل در انگلستان و رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلیس یعنی تحصیل در کشوری که یکی از برترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد. سیستم آموزش عالی انگلستان از بهترین نظام‌های آموزشی جهان به شمار می‌رود و همواره در رده‌بندی‌های جهانی موفق به کسب جایگاه‌های بسیار خوبی شده‌است. ۴ دانشگاه‌ انگلستان در رده‌بندی جهانی کیواس (QS) در سال ۲۰۲۱، در بین ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه یو سی ال (UCL) و دانشگاه امپریال کالج لندن و به ترتیب رتبه‌های چهارم، هفتم، هشتم و نهم جهان را در سال ۲۰۲۱ کسب کردند. همچنین به دلیل شهرت انگلستان در انجام بهترین پژوهش‌های جهان، می‌توان در دانشگاه‌های این کشور به به‌روزترین امکانات دسترسی داشت. انگلستان به لحاظ کیفیت آثار پژوهشی رتبۀ اول را در جهان کسب کرده و از آمریکا پیشی گرفته‌ است.

دورۀ لیسانس در اکثر کشورها ۴ سال است، در حالی که تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس فقط ۳ سال به طول می‌انجامد و تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد، فقط ۱ سال به درازا می‌کشد که این مسئله از لحاظ شهریه و هزینۀ زندگی به نفع شماست. مدرک تحصیلی که شما در انگلستان با آن فارغ التحصیل می شوید در تمام دنیا معتبر خواهد بود در واقع برگ برنده در دست شما خو اهد بود. پس از فارغ‌التحصیلی، مدرک تحصیلی شما از انگلستان، پایه‌ای محکم برای ساختن آینده کاری ‌تان در ایران، انگلستان و یا هر نقطه دیگری از جهان خواهد بود.

آیا می‌توانم بدون داشتن مدرک آیلتس درانگلستان تحصیل کنم؟ این سوال ذهن اکثر متقاضیان و دانشجویان بین المللی را به خود مشغول کرده است که در پاسخ باید گفت بله و امکان تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان نیز وجود دارد. امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس برای بعضی از دوره‌های مدارس شبانه و روزانه و همچنین دوره‌های تابستانه و برخی دوره‌های پیش از دانشگاه نیز وجود دارد. همچنین، برای بعضی از دوره‌های دانشگاهی نیز شما نیاز به داشتن مدرک آیلتس ندارید؛ البته این موضوع کاملا به شرایط و قوانین دانشگاهی منتخب شما بستگی دارد. برای مثال برخی از دوره‌های موجود در دانشگاه برایتون نیازی به مدرک آیلتس ندارند. البته، شما برای حضور در این دوره‌ها باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید که توسط دانشگاه برگزار می‌شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

دانشگاه‌های پزشکی انگلستان معتبرترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند. به دلیل سطح بالای آموزش و مجهزبودن به تجهیرات پیشرفته و مدرن تعداد متقاضیان تحصیل در انگلستان در رشته پزشکی هرساله در حال افزایش است و به رشته‌ای پر رقابت در انگلستان تبدیل شده است. اگر نمره‌های دانشجویان استانداردهای بالایی داشته باشد، می‌توانند به دوره‌های تکمیلی و پس از آن تخصصی پزشکی در دانشگاها وارد شوند.

تحصیل پزشکی در انگلستان کوتاه تر از سایر کشورهاست یعنی در مدت ۵ سال می توان دوره پزشکی را در این کشور به اتمام رساند. همچنین دریافت پذیرش از کالج ها و دانشگاه های انگلستان نسبت به کشورهایی مثل ایالت متحده امریکا و یا کانادا بسیار راحت تر است و به زمان کمتری نیاز دارد. از طرفی برای دانشجویان برتر این امکان وجود دارد که از سال سوم به بعد با اخذ معدل بالا قادر به دریافت بورسیه تحصیلی باشند. از مزایای مهم تحصیل پزشکی در انگلستان می توان به این امر اشاره کرد که اکثر دانشگاه های انگلستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند. یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان این است که دانشکده‌های پزشکی این کشور ارتباط بسیار تنگانگ و مؤثری با بیمارستان‌های انگلستان که جزو بهترین‌های جهان هستند دارند. متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان باید نخست دورۀ ۲ سالۀ A-Level را در مدارس و کالج‌های انگلستان بگذرانند و بعد از به اتمام رساندن دورۀ A-Level در آزمون UKCAT یا BMAT شرکت کنند و پس از کسب نمره‌های لازم در دانشگاه‌های پزشکی انگلستان درخواست پذیرش دهند.

دندانپزشکی یکی از رقابتی ترین دوره ها در انگلستان است هر دانشجویی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور انگلستان را دارد؛ علاوه‌بر اینکه باید دروس تئوری و مبانی اولیه را با نمره قبولی مناسب پشت سر بگذارد، باید مهارت علمی لازم را در زمینه‌های مختلف مرتبط با رشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دوره‌های کارآموزی به صورت تمام و کمال کسب کند و در نتیجه موفق به کسب مدرک مورد نظر نسبت به اتمام دوره دندانپزشکی در کشور انگلستان در یکی از دانشگاه‌های معتبر موجود در این کشور شود.

معمولا مدت زمان لازم برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان تقریبا ۵ سال در نظر گرفته می‌شود. افرادی که خواهان تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند، باید دوره دو ساله A-Level را با موفقیت و کسب نمره مناسب پشت سر گذارند و همچنین بعد از قبولی در آزمون UKCAT برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور انگلستان در یکی از دانشگاه‌های این کشور اقدام نموده و بعد از پذیرش از طرف دانشگاه به تحصیل در رشته دندانپزشکی بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با شماره زیر در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

‌۲۱۲۱