سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه مراکش روابط کشورش را با رژیم صهیونیستی منحصر به فرد دانست که با هیچ یک از دیگر کشورهای عربی قابل مقایسه نیست. ناصر بوریطه که در پی توافق صلح کشورش با رژیم صهیونیستی از سوی محمد ششم، پادشاه مراکش به عنوان سخنگوی این توافق انتخاب شده است به روزنامه یدیعوت […]

سیاسی/ بین الملل 5fd60947a37ad_5fd60947a37b0 وزیر خارجه مراکش روابط کشورش را با رژیم صهیونیستی منحصر به فرد دانست که با هیچ یک از دیگر کشورهای عربی قابل مقایسه نیست.

ناصر بوریطه که در پی توافق صلح کشورش با رژیم صهیونیستی از سوی محمد ششم، پادشاه مراکش به عنوان سخنگوی این توافق انتخاب شده است به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت، همانطور که پادشاه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این توافق گامی مهم و در راستای اهداف مراکش است. مراکش تاریخ مهمی با جامعه یهودی دارد که تاریخی منحصر به فرد در جهان عرب است. پادشاه همانند پادشاهان سابق در راس دین ایستاده است که به یهودیان احترام گذاشته و از آنها حفاظت کردند.

وی افزود، روابط مراکش با یهود منحصر به فرد است و این رابطه با یهود در هیچ کشور عربی دیگری دیده نمی‌شود. در اراضی اشغالی ۷۰۰ هزار مهاجر مراکشی وجود دارند که همچنان روابط ویژه‌ای با مراکش دارند. تنها در سال گذشته ۷۰ هزار اسرائیلی وارد مراکش شدند. رباط از عادی سازی روابط صحبت نمی‌کند زیرا روابط عادی و طبیعی بود بلکه از برقراری مجدد روابط میان دو طرف همانگونه که قبلا بود، صحبت می‌کند چرا که تل‌آویو و رباط روابط دیرینه‌ای داشتند که متوقف نشده است.

پیش از این یدیعوت آحارونوت عنوان "مراکش در دست ماست" را تیتر کرد و نوشت، هر چقدر روابط تل‌آویو با مراکش علنی شود برای عربستان و دیگر کشورها هم برقراری روابط با رژیم صهیونیستی آسانتر خواهد شد.

این روزنامه نوشت: مراکش قصه یگانه‌ای است، اسرائیل از اواسط، قرن گذشته در مراکش حضور داشت آن هم نه به عنوان یک معشوقه پنهان بلکه در میان مردم شناخته شده بود.

.
.
منبع : خبرفوری