معاون فنی و امور گمرک ایران گفت: رجیستری تلفن‌های همراه به دلیل کنترل شیوع کرونا از این پس به شکل غیرحضوری انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی طی نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از شرایط نامناسب در مبادی ورودی گمرک به دلیل الزام به […]

رجیستری گوشی تلفن همراه غیرحضوری شد+جزئیات

معاون فنی و امور گمرک ایران گفت: رجیستری تلفن‌های همراه به دلیل کنترل شیوع کرونا از این پس به شکل غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی طی نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از شرایط نامناسب در مبادی ورودی گمرک به دلیل الزام به رجیستری حضوری گوشی تلفن همراه علام کرد: تشکیل صف‌های طولانی مسافران و نبود امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت موجود پدید آمده است.

وی افزوده است: براین اساس از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز درخواست می‌شود که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین در چارچوب رضایتمندی مسافران ورودی و نظام مند کردن فرآیند، اجرای طرح رجیستری گوشی به شکل غیرحضوری و پس از انجام استعلام سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع بیماری کووید -۱۹ پرهیز و موجب قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا شود.

رجیستری

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران بعد از پیگیری‌های انجام گرفته، مقررشد که از ابتدای دی ماه امسال رجیستری گوشی تلفن همراه به شکل غیرحضوری انجام شود و مدت زمان انجام فرآیند حضوری به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به اقدام‌هایی که در جریان تغییر روند رجیستری و ثبت غیر حضوری آن در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: پیش بینی شده که اظهارنامه مسافری توسط آژانس‌ها در هواپیما توزیع و تکمیل می‌شود، در غیر این صورت تا قبل از گذرنامه یا در سالن گمرک تکمیل شود. در این اظهارنامه مشخصات گوشی تلفن همراه از جمله شماره IMEI باید درج شود.
معاون فنی گمرک ایران گفت: گوشی تلفن همراه توسط ارزیاب گمرک رؤیت و به واسطه بارکدخوان شماره IMEI و بارکد پاسپورت در سیستم درج خواهد شد و بعد از ثبت مشخصات گوشی و احراز مسافر در مبادی ورودی، فرد یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سامانه گمرک (EPL) ادامه فرآیند رجیستری را انجام دهد.
وی تاکید کرد: برای گوشی‌های تلفن همراهی که تاریخ ورود آن از ۱۲ تیرماه امسال تا ۳۰ آبان ماه می‌توانند طبق روال قبلی و با استعلام سیستمی از سامانه نیروی انتظامی احراز مسافر بودن، عملیات ترخیص در EPL بدون مراجعه حضوری انجام شود.

۲۲۳۲۲۳