سیاسی/ بین الملل دستگاه مبارزه با تروریسم امروز، یکشنبه ضمن اعلام تعداد عملیات ویژه این نهاد طی شش ماه گذشته تصریح کرد، بعد از دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح طرح استراتژیک نابودی داعش آماده و تهیه شد. دستگاه مبارزه با تروریسم عراق امروز جزئیاتی از شمار عملیات ویژه خود طی شش ماه اخیر و تعداد […]

سیاسی/ بین الملل 5fd61e37bcf4b_5fd61e37bcf4d دستگاه مبارزه با تروریسم امروز، یکشنبه ضمن اعلام تعداد عملیات ویژه این نهاد طی شش ماه گذشته تصریح کرد، بعد از دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح طرح استراتژیک نابودی داعش آماده و تهیه شد.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق امروز جزئیاتی از شمار عملیات ویژه خود طی شش ماه اخیر و تعداد تروریست‌های داعشی که طی آن دستگیر یا کشته شدند، اعلام کرد.

«صباح النعمان»، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به دستگاه مبارزه با تروریسم عراق دستور داد تا ضمن تداوم فشار بر هسته‌های تروریستی داعش، برای از بین بردن کامل این گروه و دستیابی به پیروزی‌های بیشتر، عناصر باقی مانده از داعش را تعقیب و پیگیری کنند.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ضمن اشاره به اینکه این دستگاه استراتژی خاصی برای مبارزه با افراط گرایی و گروه‌های تروریستی آغاز کرده است، توضیح داد که انجام این استراتژی از طریق عملیات ویژه، برق آسا و فوری و هدف قرار دادن مکان حضور عناصر تروریستی به ویژه در استان‌های دیالی، صلاح الدین، کرکوک، غرب الانبار و کمربند بغداد آغاز شد.

وی تاکید کرد که طی شش ماه اخیر دستگاه مبارزه با تروریسم بیش از ۱۵۰ عملیات انجام داد که در این عملیات ۲۵۰ تن از رهبران سطح بالای داعش دستگیر و ۵۰ داعشی دیگر کشته شدند و همه این عملیات‌ها در مناطق حضور این تروریست‌ها در بیابان یا کوه‌های بسیار صعب العبور بود.

النعمان در ادامه اظهار کرد که توانایی‌ها، آموزش‌ها و مجهز بودن دستگاه مبارزه با تروریسم، نیروهای آن را قادر ساخت تا به مناطق دور دست و پناهگاه‌هایی که داعش در آن حضور داشت، دست یابند.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم توضیح داد که هماهنگی بالای فرماندهی ستاد عملیات مشترک، نیروی هوایی ارتش و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در همه سطوح نقش بسزایی در کمک به عملیات دستگاه مبارزه با تروریسم و موفقیت آن داشت.

وی ضمن اشاره به نقش اطلاعاتی ائتلاف بین‌المللی در این عملیات‌ها، بیان کرد که همه عملیات‌های دستگاه مبارزه با تروریسم بر اساس اطلاعات دقیق و تلاش‌های اطلاعاتی بسیار و مشخص کردن دقیق مناطق حضور گروه‌های تروریستی علاوه بر هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی و پشتیبانی هوایی آنها انجام شد.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم همچنین گفت که اکثر این عملیات‌ها بر اساس اعترافات تروریست‌هایی که دستگیر می‌شدند علاوه بر اطلاعات به دست آمده انجام می‌شد.

وی تاکید کرد که عملیات دستگاه مبارزه با تروریسم تا زمان تحقق امنیت کامل و پیروزی بر تمامی هسته‌های باقی مانده از گروه‌های تروریستی ادامه دارد و طی روزهای آتی، عملیات ویژه دیگری در راه است.

.
.
منبع : خبرفوری